Menu Tutup

Zon Larangan Merokok

Lima kawasan seluas 338 hektar di Melaka diwartakan sebagai Zon Larangan Merokok mulai 15 Jun ini.Nampaknya negeri Melaka sekali lagi mendahului negeri lain dengan tindakan yang bijak ini.Kalau boleh biar seluruh negeri jadi zon larangan atau hapuskan terus penjualan rokok..tapi itu tak mungkinkan..

Tapi nak tahu gak..bila dah ada zon larangan merokok,macam mana nak pastikan tiada orang yang merokok kat situ.Ada ke orang yang akan pantau.Sebab biasanya nak buat undang2 memang senang tapi perlaksanaannya yang agak hancur..bukan semua,tapi selalunya macam tu.

Macam yang pernah aku lihat ni,ada guru yang menghisap rokok di dalam kantin sekolah.Walaupun dalam kantin,kantin tu sudah tentu dalam kawasan sekolah.Dah sekolah pula kawasan larangan merokok.Ingatlah ye..contoh melalui tauladan..kalau agak tak tahan sangat nak merokok tu pergi lari keluar pagar..lagi elok kalau berhenti merokok terus aii..

3 Comments

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *