Home » Motivasi » Yang Kita Tahu Dan Tak Tahu Atau Sengaja Tak Ambil Tahu

Yang Kita Tahu Dan Tak Tahu Atau Sengaja Tak Ambil Tahu

Siapakah Juara Mentor musim ke 5? Jozan adalah gandingan antara siapa? eh kalau soalan itu semua orang boleh jawabkan.Kanak2 pun ada yang tahu.Sebab perkara yang di tanya memang menjadi ikutan dan bualan ramai.

Kalau yang ini macam mana?

Surah manakah yang di kenali dengan jantung al-quran? Berapakah jumlah yang di mulakan dengan ungkapan ayat alhamdullillah? Mungkin ada yang dapat jawab,tapi lagi ramai yang tak terjawab.Tak tahu atau memang sengaja tak mahu ambil tahu?

Jadi Dimanakah kita sebenarnya? Sekadar ingatan untuk diri sendiri dan sahabat untuk direnungkan.Ya Allah sesungguhnya hamba mu ini sangat lemah.

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

15 comments

  1. huuu,betol la…insaf seketika..

  2. rara pinkmafia

    insaf jap.yelah.skng ni kite bnyak terdedah dgn benda2 tu.smpai tinggal bab2 agama.

  3. peringatan.. terima kasih mengingati.. jahilnya aku.

  4. 2 la 2.. buat renungan kita bersama…

  5. wahhhhhhhhhh tazkirah yg sangat mantap!!!

  6. Salam~

    Zara tak ambik sgt pasal hiburan2 cmtu.. tapi masih memperbaiki dalam hal agama.. 🙂 saling mengingat sesama muslim. nice entry.

  7. Qaseh dalia adelia

    qaseh tahu sape menang mentor.. heee tapi tak terlalu fanatik.. hingga mengabaikan agama.. seimbang kan dunia dak akhirat .. cuma jangan terlalu taksub hingga kita meninggalkan amalan2 kita .. tak bererti kita tidak boleh mengambil tahu hal dunia..islam tak menghalang kemodenan tapi ada batas2,,,

  8. kadang2 kita sebagai manusia xsuka ambil tahu tentang apa yang sepatutnya kita ambil tahu .

    *ayat belit2 . hu3 .

  9. kita mudah tertarik dan terleka dengan hal-hal duniawi dan lupa kepada hal-hal menuju akhirat…maka tidak hairanlah sekiranya segala hal duniawi mudah diingati dan apa yang bersangkutan dengan hal agama/akhirat amat susah untuk diingati..
    sedangkan dunia hanyalah sementara dan…yang kekal abadi ialah akhirat…

  10. oke, terasa ! tQ mnyedarkn saya ! huhu

  11. salam perkenalan…

    marilah join kontest blog saya : http://fasham87.blogspot.com

    marilah beli brooch , hairpin :
    http://fasham87.blogspot.com/2011/05/new-stock.html

  12. “akak pun sedih bila ingat perkara2 mcm tu..betapa jahilnya kita…akk ada msk kelas belajar tajwid..baru faham sikit2 jer,maklum ler dh tua2 baru nk belajar..baru sedar selama ni bc quran ikut sedap mulut jer..rupanya semuanya ada makraj yg tersendiri..silap bunyi..berdosa tau..tp kalau tak tau takpa..kalau dh belajar dn faham kena ubah,kalau masih tk ubah juga,berdosa…ank2 kita elok antar ke skolah agama selain skolah k’saan sbb dpt belajar byk perkara…w/pun yuran mahal atau skolah jauh ke..nak tak nak mesti juga kalau nak ank2 kita dpt ilmu agama..(nk harap kita yg ajar tentu tak sempurna kan..)”

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *