Home » Motivasi » Yakin Boleh , Kalau Tak Baik Blah Awal-Awal

Yakin Boleh , Kalau Tak Baik Blah Awal-Awal

Belum berlawan dah mengaku kalah.Tak bolehlah macam tu kan.Bila nak berjaya kalau kita asyik tak yakin pada diri.Orang pun tak akan hormat kita kalau asyik kata tak boleh je.Mana perginya slogan “Malaysia Boleh” seperti yang selalu dilaungkan? Tak kan untuk pasukan yang kuat je yang kita boleh..yang yang tak boleh.
Sebenarnya aku rasa macam terkilan juga sebab ada yang tak yakin dengan kemampuan barisan pemain badminton kita dalam saingan kelayakan Piala Thomas yang akan diadakan di Macau.Apa yang paling tak seronok tu yang cakap adalah orang kuat sukan sendiri.Kalau dah memang tak yakin boleh,tak payah hantar terus..tak payah membazir.
Apa-apa pun selamat berjuang kepada semua pemain Piala Thomas..aku yakin kamu semua boleh.Jika niat kita adalah untuk negara..pasti semangat itu luar biasa.

Malaysia Boleh..!!!

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

7 comments

  1. Azhafizah[フィザ]

    yerp.betul tu..kene yakin boleh kalau tak bila nak maju tak yakin yakin lagi.semoga pasukan malaysia berjaya menawan piala thomas.

  2. Oyhhh yeahh! Malaysia pasti Boleh!

  3. chong wei xde x yakin le..huhuu

  4. Jika kau fikirkan kau boleh, kau hampir boleh melakukannya.. Jika kau fikir ragu2, usahamu tidak menentu.. engkaulah, apa yang difikirkan.. terkandung dalam pemikiran.. berfikir boleh melakukan.. Fikirkan Boleh! Ops! Ternyanyi plak.. HEHE

  5. bila ye piala thomas? nampak sgt lama xtgk tv, baca surat khabar. hee.

  6. ape la diorg ni..spttnya sokong ha..pmain penat2 main untuk ngara..ada masa naik..ada masa trun..adat la..jgn ckp mcm tu kn,yg pntg kita kna yakin & sokong diorg kan.. mana tau ada kejutan nnti (T__T) sedih sbb mmng minat gila ngn bdmntn ni …

  7. malaysia boleh!
    ^___<

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *