Breaking News
Home » Uncategorized » Tua Mengejar .. Tak Boleh Lari Dah

Tua Mengejar .. Tak Boleh Lari Dah

“Siang berganti malam..malam berganti siang..masa memisahkan kita..hingga ku terlupa pada paras rupa..” oh..itu lagu Jamal..tapi macam tak kena je dengan apa yang aku nak cerita ni..sipi-sipi tu adalah..masa berlalu dengan pantas..kekadang kita tak sedar pun..sekarang dah nak sampai hujung tahun..pada hal baru je rasa awal tahun..hehe..kekadang je rasa macam tu..bila teringat masa yang dibazirkan..
Tua.. semua akan merasa..kalau panjang umurlah..kalau pendek ..muda je lah..bila sebut pasal tua ni..mesti akan terbayang penyakit-penyakit yang bakal datang..sebab usia-usia macam ni..kesan apa yang kita buat masa muda akan timbul masa menjelang pra tua ni..haha..terutama bab makan..paling cepat datang kencing manis dan darah tinggi..walau korang rasa diri tu pendek..kalau dah kena darah tinggi tetap darah tinggi gak..tu bab sakit-sakit ni..
macam aku ni..nak kata tua tak juga..haha..tapi menuju ke arah itu memang dah ada gaya dah..kah kah..sebab bila kena hujan sikit dah mula demam..selsema…ni pun tengah sakit kepala ni sebab tadi kena hujan..dulu masa kalau setakat berhujan ni tak der hal punya..tu dulu..badan memang dah tak selasak dulu..jadi kena beringat..tua mengejar..akan tiba saatnya..hehe..

Check Also

stadium baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT. Satu majlis pelancaran rekabentuk dan konsep stadium bola …

9 comments

  1. setiap saat berlalu, semakin hampir kita kepada mati. yakinkah kita untuk terus hidup untuk esok dan cukupkah amalan kita untuk menghadapinya?

  2. saya pun dah tua. cepat je masa berlalu kan, kejap dah malam, dah habis tahun dan dah tua.

  3. sis pun rasa dah tua walaupun baru 19 tahun,,

    masih banyak yang perlu diperbaiki dalam hidup

    dan persediaan bertemu Allah yang pasti itu, sungguh masih belum bersedia dengan bekalan .

  4. kita semakin tua. bumi semakin tua. saham umur yang berbaki tu kita gunakan sebaik mungkin..:)

  5. Kita semua akan jadi tua nanti. (:

  6. kpah dah kumpul penyakit dah kiz..kpah lum tua banyak pun…heeee..tapi penyakit menyedar dan menginsaf kan kita….

  7. tua itu pasti..pakai la collagen sana sini..botox sana sini..umur tetap tua..mati juga begitu..setipa jiwa pasti merasai.. pjg opendek je kite xtahu..

    mudah2an umur yg kita telusuri menjadi kehidupan yg bermakna..even berblog pon dgn penuh hikmah..kebaikan.. kan kiz kan?? eheh

  8. esok mungkin mati kita juga akhirat kita…

  9. kwn2 semakin rmi hntr kad….aiy0yo….mksdnya, makin tua jgk la…huhu

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *