Menu Tutup

Tua Mengejar .. Tak Boleh Lari Dah

“Siang berganti malam..malam berganti siang..masa memisahkan kita..hingga ku terlupa pada paras rupa..” oh..itu lagu Jamal..tapi macam tak kena je dengan apa yang aku nak cerita ni..sipi-sipi tu adalah..masa berlalu dengan pantas..kekadang kita tak sedar pun..sekarang dah nak sampai hujung tahun..pada hal baru je rasa awal tahun..hehe..kekadang je rasa macam tu..bila teringat masa yang dibazirkan..
Tua.. semua akan merasa..kalau panjang umurlah..kalau pendek ..muda je lah..bila sebut pasal tua ni..mesti akan terbayang penyakit-penyakit yang bakal datang..sebab usia-usia macam ni..kesan apa yang kita buat masa muda akan timbul masa menjelang pra tua ni..haha..terutama bab makan..paling cepat datang kencing manis dan darah tinggi..walau korang rasa diri tu pendek..kalau dah kena darah tinggi tetap darah tinggi gak..tu bab sakit-sakit ni..
macam aku ni..nak kata tua tak juga..haha..tapi menuju ke arah itu memang dah ada gaya dah..kah kah..sebab bila kena hujan sikit dah mula demam..selsema…ni pun tengah sakit kepala ni sebab tadi kena hujan..dulu masa kalau setakat berhujan ni tak der hal punya..tu dulu..badan memang dah tak selasak dulu..jadi kena beringat..tua mengejar..akan tiba saatnya..hehe..

9 Comments

  1. sis92

    sis pun rasa dah tua walaupun baru 19 tahun,,

    masih banyak yang perlu diperbaiki dalam hidup

    dan persediaan bertemu Allah yang pasti itu, sungguh masih belum bersedia dengan bekalan .

  2. Cikgu Jaja™

    tua itu pasti..pakai la collagen sana sini..botox sana sini..umur tetap tua..mati juga begitu..setipa jiwa pasti merasai.. pjg opendek je kite xtahu..

    mudah2an umur yg kita telusuri menjadi kehidupan yg bermakna..even berblog pon dgn penuh hikmah..kebaikan.. kan kiz kan?? eheh

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *