Tragedi Mercun | Sesal Dulu Pendapatan Sesal Kemudian Tiada Guna

Dari dulu dah orang cakap mercun tu bahaya..eh tak juga..nak juga main.Tapi bila dah kena..ermm nyesal dah tak guna dik..hehe.
Tindakan seorang remaja menyalakan mercun bola ketika membonceng motosikal membawa padah, apabila tiga jari tangan kirinya hancur dan cedera di muka selepas mercun itu meletup sebelum sempat dilempar dalam kejadian di Kampung Dewan Beta,malam kelmarin.- petikan Harian Metro 05-07-2011.

Googel

Jadi kepada pamain mercun tegar tu..jadikan kisah ini dan kisah-kisah sebelumnya sebagai pengajaran.Kekadang apa yang aku perhatikan orang yang tua lagi lebih-lebih dari kanak-kanak dalam ni.Macam mana nak jadi contoh melalui tauladan..malam tadi pun aku ada dengar jiran sebelah rumah membebel pasal anak dia main mercun..tapi dia membebel dengan suami dia..sebab suami dia yang beli mercun tu..ada ke patut bapa yang jadi pendorong anak-anak main mercun.