Breaking News
Home » Uncategorized » Tragedi Mercun | Sesal Dulu Pendapatan Sesal Kemudian Tiada Guna

Tragedi Mercun | Sesal Dulu Pendapatan Sesal Kemudian Tiada Guna

Dari dulu dah orang cakap mercun tu bahaya..eh tak juga..nak juga main.Tapi bila dah kena..ermm nyesal dah tak guna dik..hehe.
Tindakan seorang remaja menyalakan mercun bola ketika membonceng motosikal membawa padah, apabila tiga jari tangan kirinya hancur dan cedera di muka selepas mercun itu meletup sebelum sempat dilempar dalam kejadian di Kampung Dewan Beta,malam kelmarin.- petikan Harian Metro 05-07-2011.

Googel

Jadi kepada pamain mercun tegar tu..jadikan kisah ini dan kisah-kisah sebelumnya sebagai pengajaran.Kekadang apa yang aku perhatikan orang yang tua lagi lebih-lebih dari kanak-kanak dalam ni.Macam mana nak jadi contoh melalui tauladan..malam tadi pun aku ada dengar jiran sebelah rumah membebel pasal anak dia main mercun..tapi dia membebel dengan suami dia..sebab suami dia yang beli mercun tu..ada ke patut bapa yang jadi pendorong anak-anak main mercun.

Check Also

7 perpindahan tertinggi pemain bolasepak dunia

7 Perpindahan Termahal Dunia Dalam Bolasepak

7 Perpindahan Termahal Dunia Dalam Bolasepak. Dunia bolasepak sering dikejutkan dengan perpindahan yang mahal yang …

16 comments

  1. menggigil qiqi tgk gmbr tu..haish…dah tau bhye.blagak cm org tror..rse kn le

  2. argh itu gambar.

    sebenarnya fa rasa macam padan muka kat sesapa yang ilang jari apa suma, sindri cari pasal. huhu

  3. woahh takotnye tengok tulang temulang tu..hu~

  4. ::ini belog saya . cinta hati saya::

    mercun oh mercun

    ngerinye trngok

  5. ramai yang dah kena sampai putus jari baru nak serik main mercun…yang pelik anak orang melayu sahaja yang banyak putus jari ni…ish ish ish…

  6. seramnya gambar!! arghhh!

  7. Nur syuhada asyiqin

    eiiii… seram seram..
    men bunga api cukup la kan.
    xpun mercun pop pop ke.. hehe 🙂

  8. erkkk..biar btul jari die…
    pening tgk tangan die camtu..huhu

  9. “eeeeee gerun lah akk tgk gambar tu..berita semalam kan..akk dengar sayup2 jer..sekali tgk rupanya bukan budak2 dah bapak budak..selalu kita dgr mercun bola tk sempat nak baling dah meletup di tgn..ini apatah lagi sambil membonceng motor..ye ker ni..gila betul kan..”

  10. selama bulan ramdhn bulan ni dah 2 dah kes kiz..hehe..ntah sapa lagi seterusnya..haha

  11. er….menakutkan.! Kesimpulannya, jangan main mercun.! kn3.? =)

  12. jangan main mercun, main meriam buluh terus XD

  13. ngeri tul…tu pun banyak je yg tak insaf lg..

  14. aku hairan macam mana boleh putus jari. aku pernah kena mercun ketupat dan bola kat tangan kerana lambat baling. darah tu ada la tapi x de sampai putus jari. huhu

  15. ngeri wo tgk gambo tu

  16. ok gambar tu mmg menggerunkan.. tobat sakit tuhh

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *