Home » Uncategorized » Tragedi Hari Lahir | Maut Setelah 16 Jam di ICU | Tangguh Tukar Nama

Tragedi Hari Lahir | Maut Setelah 16 Jam di ICU | Tangguh Tukar Nama


Seorang kanak-kanak lelaki,Mohd Raqib Mohd Rasli berusia tiga tahun yang girang menyambut hari lahirnya kelmarin, maut selepas hampir 16 jam dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Ranau di sini, kerana dibaham anjing milik bapa saudaranya.-Seperti Laporan Harian Metro 26-05-2011.
Mangsa yang bermain dengan anjing peliharaan bapa saudaranya di jumpai berlumuran darah dengan kesan gigitan di dalam longkang.Mangsa yang menerima lebih 50 jahitan di seluruh tubuh, meninggal dunia kira-kira jam 9.40 malam tadi.
Semoga kejadian ini menjadi tauladan kepada kita semua agar lebih berhati hati walaupun dengan haiwan peliharaan.

Hasrat seorang pemuda, Mohd Ashraf Hafiz Abd Aziz, 25, untuk menukar jantina dan nama kepada Aleesha Farhana Abd Aziz tertangguh lagi apabila Mahkamah Tinggi di sini, semalam, menetapkan 18 Julai depan untuk mendengar keputusan permohonan berkenaan.Jantina dah tukar..nama pun nak tukar juga.Macam macam dunia akhir zaman ni.

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

9 comments

  1. erk bapa saudara dia bela anjing ? aduss kesian kat budak kecil tu.

  2. “erk..nama macam islam jer..tentulah org islamkan..tp bela anjing pulak..mungkin pakcik sedara budak tu kerja di hutan..apapun benda dh terjadi..harap dijadikan teladan utk semua….~pasal kes nak tukar nama tu..ish22..peliklah dgn dunia zmn skrg ni…”

  3. rara pinkmafia

    aik knp org islam bela anjing?yg budak tu g main ngan anjing knp?

    hmm tulah mana leh tukar nama.siap pakai tudung ag.bongok tol.

  4. takut jugak..sb jiran sebelah pun bela anjing

  5. pak sedara dia tu kena masukan dlm icu dulu..otak tk brapa sihat tu..
    kat sabah anjing dah mcm kucing..budak2 main ngan anjing..tk kira lah islam ke tak…tk paham aku….

  6. pehhh.. taley slhkn anjing gak sbb bntg kn tadek akal.. slhkn yg bela tu la..

  7. ekceli org2 kt area sabah n sarawak ni kita xboleh judge die bdasarkan nama. da 2 nama mcm islam tp sebenarnya kristian.

    erm..dunia dah akhir zaman.mmg tu la yg jd…

  8. sepatutnya yang nak tukar nama tu psebab dah operate jadi perempuan ‘anu’ dia campak saja bagi kat anjing yg baham anak malang tu…sekali dgn2 dia campak…huh x bersyukur dah Allah bagi jadi lelaki…

    sedih bila baca kisah budak yg kena baham dgn anjing tu…

  9. nama islam bela anjing… masalah. yg tukar jantina tu mmg ada masalah dari kecil.. kalau khunsa memang boleh tukar ikut kecenderungan.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *