Home » Santai » Tong Kosong Hebat Bunyi Tapi Isi Tarak

Tong Kosong Hebat Bunyi Tapi Isi Tarak

Tong Kosong. Semuanya tahu..itu tahu..ini tahu..ke sana pun tahu..ke sini pun tahu. Senang cakap semuanya tahu la. Kalau suruh buat sesuatu..belum habis cakap terus potong..”aku boleh buat”..

Tapi bila sampai masa perlaksanaan ..terkial-kial..terkebil-kebil.. satu apa pun tak jalan.

Jadi jika kita kurang arif atau tak tahu apa apa tentang sesuatu perkara, tak payah la nak tunjuk pandai semata-mata mahu orang tabik kat kita. Tak tahu diam.. perhatikan yang lebih arif uruskan.

Kita yang tak tahu ni leh turut sama belajar. Jangan jadi macam tong kosong, bila di ketuk bunyi je yang bergema..tapi isi tarak..zero..ilek.. Kehebatan seseorang tidak akan ke mana selagi dia tidak membuktikannya melalui perlaksanaan.

Check Also

rahsia bulan kelahiran

Rahsia Bulan Kelahiran

Rahsia Bulan Kelahiran. Bilakah anda lahir ? adakah benar setiap bulan kelahiran itu mempunyai keistimewaan …

8 comments

  1. rugikan kalau orang yg pandai, tak gunakan kepandaiannya

  2. Eeeiiii~ Mmg tak suka hadap org cma gini..Semua dia tau..Semua dia ada…Semua dia laaaaa

  3. Mmg biasa cam tu. Selalu ckp besar ttp habuk pun tarak. Hahaah
    baik jd diam ubi tp berisi

  4. banyak je jumpa orang jenis tong kosong ni..haha 🙂

  5. stail entri ni,
    ramai yg mcm ni, bengang je kalau dilayan, so buat xtau sudah..

  6. btol tu bro.stngh org mmg pompang pompang.tp ape pon tak boleh.hehehe

  7. itu namanya cakap tak serupa bikin….

  8. memang ada yang macam tu… cakap pandai… tapi.. habok pon tarak… hehe

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *