Breaking News
Home » Uncategorized » Tok Guru Tarzan | ilmu tarzan

Tok Guru Tarzan | ilmu tarzan

Tarzan.oOOoooOOoooOo.sekadar hiasan ( google )

Tok guru tarzan ?? Adakah dia mengajar anda untuk jadi tarzan?? Sebenarnya ianya adalah tajuk Harian Metro 26-04-2011 dimana ianya berkisar tentang seorang pemimpin ajaran sesat yang hanya memakai seluar pendek dan kemeja-T koyak rabak ketika menyampaikan ceramah kepada pengikutnya.Macam ni pun ada..dunia dunia.Kalau cara berpakaian macam ni memang layak kot di panggil tok guru tarzan.Mengikut JAIS, lelaki terbabit aktif menyebarkan ajaran sesat dipeloporinya di negeri asalnya di pantai timur dan fahaman karutnya itu berkait rapat dengan kegemarannya masuk ke hutan serta ‘berkawan’ dengan hidupan liar seperti harimau dan gajah.

hebat hebat..berkawan dengan harimau dan gajah tu..ada berani ke buat ini macam? Tok guru tarzan itu mula menyebarkan ajarannya sejak tiga tahun lalu serta memiliki puluhan pengikut di kampungnya dan kini dipercayai cuba mengembangkan ajaran itu di Lembah Klang.
Apa yang sesatnya?? Antara kesesatan terkandung di dalam ajaran tok guru tarzan ialah umat Islam tidak perlu mendirikan solat, sebaliknya hanya perlu mengenal diri sebelum dapat mengenal Allah, selain memastikan hati yang bersih.

Jadi sebagai ingatan kepada semua..kenapalah mudah terpengaruh kepada ajaran yang macam ni.Dah nyata zahirnya dah nampak songsang..kenapa masih boleh terpengaruh?? Semoga kita sentiasa di lindungi dan di beri petunjuk oleh Allah agar terhindar dari perkara2 yang menyesatkan ini.

Check Also

7 perpindahan tertinggi pemain bolasepak dunia

7 Perpindahan Termahal Dunia Dalam Bolasepak

7 Perpindahan Termahal Dunia Dalam Bolasepak. Dunia bolasepak sering dikejutkan dengan perpindahan yang mahal yang …

5 comments

  1. Terbaca juga tadi.
    Tah, cam ner dorang boleh ikut

  2. cam tarzan pun ada pengikut ke?adehh dah la cam org kurang siuman!

  3. tu lah.kadang2 pelik kan..mcm mana lah senang je dorg nk ikut ikut kan.

  4. seaneh2 tok guru, aneh lg pengikut2 tu.. apasal la leh tpengaruh ye..

  5. org yg cepat terpengaruh tu org yang buduh je..dah nampak cara berpakaian tok guru tu mcm tu yang duk ikut tu buat hape?? usahkan cara berpakaian,nama pun pelik..TOK GURU TARZAN..KAHKAHKAH..!!

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *