Breaking News
Home » Santai » Terkenang Jua | Rasakan Pula Giliran Kau

Terkenang Jua | Rasakan Pula Giliran Kau

“Mak jalan sini,belok sini”
“salah jalan tu kan sini lah” ( alasan cuba mengelak )
“tak lah,mak yang salah betullah ikut sini” ( emak kena juga mengalah )

opss..itu dulu beb..sekitar awal tahun 80an dulu.Dapat bayangkan tak apakah situasi perbualan diatas.Sebenarnya itu adalah perbualan aku dengan mak aku..seperti yang diceritakan oleh mak aku sendiri..sebenarnya itulah taktik aku untuk dapatkan mainan bila pergi ke pekan.Mak aku pula pun cari jalan gak agar aku tak bawa dia lalu depan kedai permainan.Namun hati seorang ibukan,mana boleh kecewakan harapan anak..haha.macam mana emak aku mengelak,tetap kena beli juga.Cara untuk elak kena pow cuma dengan keluar senyap-senyap ke pekan supaya aku tak ikut.
So..sekarang macam mana pula.?.Sekarang aku pula yang kena keluar senyap-senyap kalau hendak ke pasar malam atau ke kedai supaya anak aku tak ikut.Sebab anak bongsu perempuan aku yang umur 1 tahun 9 bulan ni  dah pandai minta permainan..anak patung ler..apa yang tak ada..apa yang aku tak kena pow..semua ada..upin,spongebob,boboi boi,teddy bear semua dah beli..

Sekarang sudah jadi bapa borek anak rintik..alahai..

Inspirasi aku dalam menulis blog .. Nur Iman Amina

Check Also

stadium baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT. Satu majlis pelancaran rekabentuk dan konsep stadium bola …

6 comments

  1. hehehe..adatlah tu kan..mewarisi ayahnya..

  2. hhahaha kemana tumpahnye kuah kalau tak ke nasik kan! haha :p

  3. hee…ikut perangai sape kan…mesti la bapanya…heee~

  4. pusing-pusing balik.. cam tu lah kiz.. mesti kena punya… kpah pun sama….

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *