Menu Tutup

Tentang Dhia .. Tak Tonton Tapi Dengar Je

Tentang Dhia drama yang tengah hangat di slot Akasia TV3.Serius aku belum pernah tonton lagi cerita Tentang Dhia ini.Menarik ke? Tapi aku banyak baca tentang Dhia ni di blog rakan-rakan dan portal hiburan.Yang buat link download pun ada.tentu berlumba-lumba pengunjung masuk eh.Walaupun aku tak tonton lagi cerita Tentang Dhia ni,tapi aku selalu dengar je dari jauh..dengar dialog macam dengar radio sambil dengar penonton depan TV tu buat ulasan..peminat tegar katanya..layan je.
Tapi dialog yang Dhia atau Nora Danish cakap tadi memang menarik minat aku untuk membuat entri ini.”Mati itu pasti,yang membezakan cuma lambat dan cepat je”.Lebih kurang macam tu lah,aku dengar sekali imbas je..Tapi kata-kata itu harus menjadi azimat yang patut kita pegang sentiasa.Sebab kita tak tahu bila dia tiba.Umur bukan penentu akan ajal kita.Sampai masanya,ia akan berlaku tak cepat atau lewat walau sesaat pun.Jadi dalam filem atau drama ini banyak sebenarnya yang boleh kita jadikan tauladan.Yang penting fahami apa yang hendak disampaikan.Yang baik jadikan tauladan,yang buruk jadikan sempadan.

pstt : Biar jadi pendengar yang setia dari jadi penonton yang tak tahu apa apa..haha..kalau aku salah maafkan aku eh.

15 Comments

  1. shida'R

    tentang dhia dah habis pun td..rsanya..suami isteri mati huhu…sedih gak cite dia..layan pun sbb smntra nk tgu solat duduk2 jap tgk..hehee..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *