Breaking News
Home » Uncategorized » Tarikh Lihat Anak Bulan Ramadan 1432 Hijrah

Tarikh Lihat Anak Bulan Ramadan 1432 Hijrah

Tarikh Lihat Anak Bulan Ramadan 1432 Hijrah.
Dah nak masuk bulan puasa dah..alhamdulillah dan syukur andainya kita mampu lagi bertemu bulan yang mulia ini.Bila nak puasa ni mestilah kena tengok anak bulan dulu..Tarikh melihat anak bulan bagi menentukan permulaan puasa bagi umat Islam di seluruh Malaysia ialah pada petang Ahad ini, 31 Julai bersamaan 29 Syaaban 1432 Hijrah.

Majlis Raja-Raja mempersetujui bahawa cara menetapkan tarikh permulaan puasa adalah berdasarkan Rukyah dan Hisab, dan pengisytiharan tarikh permulaan puasa akan dibuat oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia melalui radio dan televisyen pada malam itu juga..

Check Also

najib letak jawatan

Najib Letak Jawatan Presiden UMNO Dan Pengerusi BN

Najib Letak Jawatan Presiden UMNO Dan Pengerusi BN. Akhirnya setelah banyak desakan dari kalangan dalam …

9 comments

  1. tahun neh penyimpan mohor tuh dah orang laen. hehe

  2. wah ayie tak pernah pon pi tgok anak bulan nie..mcm nak pi jer.ncya-Allah ad kelpgn

  3. tak sabar tunggu puasa ๐Ÿ™‚

  4. selamat berpuasa ๐Ÿ™‚

  5. tak sabar nak puasa ni

  6. Sekejap je dah setahun berlalu kan..Cepat masa berlalu~

  7. Smoga puasa kali ni mbawa mkna yg lebih bernilai utk dikenang da ibadah yg dilakukan lbh baik dri yg sebelum2nye..

  8. al-fatihah kepada wakil yang selalu isytihar tarikh puasa dan raya…tahun ni orang lain dah..;(

  9. akhirnya puasa tahun nie sampai juga ye…so..pandai2 lah kita mengamalkannya…rasa susah sikit pun ada..haha…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *