Breaking News
Home » Tag Archives: Motivasi Diri

Tag Archives: Motivasi Diri

Rahsia Bulan Kelahiran

rahsia bulan kelahiran

Rahsia Bulan Kelahiran. Bilakah anda lahir ? adakah benar setiap bulan kelahiran itu mempunyai keistimewaan atau ada kelebihannya pada kita. Mungkin perkara ini jika benar pun secara kebetulan namun boleh juga dijadikan rujukan untuk memperbaiki diri. Namun janganlah percaya 100% sehingga berserah terus pada apa yang akan dikongsikan dibawah. Diri anda , anda yang tentukan. Menurut beberapa kajian, setiap bulan …

Read More »

Umur Makin Singkat Ajal Makin Dekat

Umur Makin Singkat Ajal makin dekat

Sekadar ingin share artikel Umur Makin Singkat Ajal Makin Dekat yang telah disiarkan di Harian Metro pada 3 Januari 2013 sebagai satu perkongsian ilmiah dan motivasi buat kita semua. Motivasi Umur Makin Singkat Ajal Makin Dekat Apabila tahun baru menjelma, pasti ramai bersemangat dengan azam baru masing-masing. Apabila ‘wish’ selamat tahun baru, soalan wajib selepas itu pastinya “Apa azam untuk tahun …

Read More »

Restu Ibu

Restu Ibu. Kata-kata yang harus kita ingat selalu… Walau siapa pun kita , walau sehebat mana pun kita , walau berjaya setinggi langit pun…. tapi tanpa doa dan restu ibu yang melahirkan kita.. maka tiadalah keberkatan dalam hidup ini.. Imam an-Nawawi menjelaskan, “Rasulullah – shallallahu ‘alaihi wa sallam – menyebutkan keharusan berbuat baik kepada ibu sebanyak tiga kali, baru pada kali …

Read More »

Siapakah Wanita Cantik Itu Dan Cirinya

ciri wanita cantik

Siapakah wanita yang cantik? Adakah anda ? atau layakkah untuk anda mengatakan anda cantik? meh sini aku nak kongsi siapakah atau ciri wanita cantik..lelaki mana yang tak nak wanita cantikkan.. Semoga perkongsian ini memberi manfaat. Ciri wanita cantik itu adalah…… MELUKIS KEKUATAN MELALUI MASALAH. seorang perempuan itu akan terserlah kekuatannya apabila kita melihat bagaimana dia menghadapi masalah yang datang padanya.sama …

Read More »

Sahabat Ku Semua Janjilah Padaku

Sahabat Ku Semua Janjilah Padaku. Dalam kehidupan selain dari keluarga sahabatlah yang paling rapat. Sahabatlah yang sering memahami dan kekadang sahabatlah yang melukai. Sering ku dengar sahabat ketika ketawa mudah dicari tetapi sahabat dikala duka semua cabut lari. Tidak mengapa jika itulah rialiti. Namun aku percaya bukan semua yang suka mengkhianati..cuma yang ku pinta.. janjilah akan perkara ini untuk aku.. …

Read More »

Senang ? Senang Lenang Atau Senang Diri

Harta Dunia Yang Bernilai. Ada yang tanya ni dalam entry Siapa Yang Tahu ,alah entri yang sebelum ni la.. Soalan boleh baca kat atas tu. Jangan baca kat bawah sebab memang tak ada soalan..Ye Freaky meh sini ..nak jawab. Sebelum tu terima kasih dengan soalan ni. Sebab soalan macam ni boleh jadi bahan untuk entri.. maklumlah blog separa peribadi yang macam aku ni.. …

Read More »