Breaking News
Home » Tag Archives: gaya hidup

Tag Archives: gaya hidup

Selamat Hari Malaysia Ke 51 – Doa Buat Malaysia

Hari Malaysia ke 51, Doa Buat Malaysia. Selamat menyambut Hari Malaysia ke 51 buat seluruh warganegara Malaysia. Semoga Malaysia terus dilimpahi rahmat. Semoga semua pemimpin menjadi pemimpin yang baik. Semoga rakyat menjadi rakyat yang bersyukur. Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam. Salawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad sallallahu ‘alayhi wasallam, ahli keluarganya dan para sahabat sekalian. Ya Allah, …

Read More »

Taatlah

Assalamualaikum teman.. andai apa yg aku tulis ini salah dan tidak benar betulkanlah dengan hujah berfakta yang sahih.. aku juga manusia.. tidak sempurna. Aku bukanlah penyokong tegar mana mana pihak.. Tapi aku taat dengan mereka sebagai pemimpin yang dipilih dari kalangan kita.. Andai betul perbuatan mereka aku ucapkan syukur sebagai tanda sokongan.. andai buruk tindakan mereka aku doakan agar mereka …

Read More »

Jangan Rembat La Wei Bikin Malu Saja

As salam.. mood ramadhan.. macam biasa aku hanya mampu aktif sebelah malam untuk update blog. Tak mampu nak ngadap screen dah.. confirm mata jadi kelabu asap. Selain bulan ramadhan.. kita juga dalam mood bulan kemerdekaan.. Yeah semangat ler sikit demi negara tercinta ni. Siapa tak sayang negara sendiri weii.. cuba bayangkan jika kita tanpa negara..mana nak lepak beb.. begitulah seperti …

Read More »

Perjalanan Yang Jauh Nun Ke Selatan

Cuti ..yeah..masa untuk rehat-rehat.Apa ada yang kerja ke? baguslah ada masyuk. tapi aku hari ini akan bergerak nun jauh ke selatan tu.. Kota Tinggi, Johor. Bukan jalan-jalan nak makan angin ( makan angin nanti kembong ) tapi kena menghantar orang kahwin. Sebenarnya aku bukan nak pergi sangat, tapi rasa rindu kat Johor dimana aku pernah mencari rezeki selama 12 tahun. …

Read More »

Dah Lebih Dari Wartawan Layan Je

Dah Lebih Dari Wartawan Layan Je. Zaman IT memang semua serba pantas. Kena peka dengan keadaan sekeliling kerana setiap masa memang ada cerita dan info terbaru. Blogger picisan macam aku ni pun macam tu juga. Terkejar sana.. terkejar sini untuk cari info terkini. Dah mengalahkan wartawan dah. Cuma beza aku mencari info guna laptop je.. Sekadar perkongsian tapi kredit jangan …

Read More »

Rewang Bertunang Dan Berombak Rindu Lagi Di Port Dickson

Blue Lagoon Port Dickson | Lokasi Perlancongan Negeri Sembilan. Assalammualaikum. Hari ini jumaatkan. Jadi faham-faham sudah kepada yang sepatutnya kena faham tu. Dalam kesempatan yang ada ini sesaja nak cerita kosong sikit. Yer lah kalau jari ni dah gatal sangat nak menekan keyboard,otak kena juga layan bikin cerita. Nanti petang lepas Jumaat dah sibuk pula nak merewang. Sebab hari ini (malam) …

Read More »