Home » Uncategorized » Syoknya Kundang ..

Syoknya Kundang ..

Ehem ehem..buah ni payah nak jumpa..sekali aku dah jumpa..terus u-turn mahu beli..Biasalah kaki makan buah buah kampung ni..masam ada..manis ada..macam macam ada..tadi nampak orang jual kundang tepi jalan..kuning2 gitu..tergoda pula aku di buatnya..apa lagi terus terjah..

Harga memang mahallah..sebab buah ni jarang orang jual.tiada persaingan..harga bukan persoalan utama..apa yang penting selera tekak ni kena layan juga sekali sekala..

Ini kundang .. bukan telur tiruan..haha.

Tak Tahan ..

p/s : aku pemburu buah buahan ala ala masam masam manis ni..haha..!! lepas ni nak cari durian belanda pula..

syoknya kundang..korang suka tak??

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

16 comments

  1. Buah apa ni? Maling Kundang? Pelik ni! Huhuhu… Tak penah makan gi ni…. Bawak mai sekilo!

  2. sis suka mkn kundang…tp kundang kat doha ni plg sis giler kan..dr thai.sampai panjang jari panjang dia.sgt2 besar dan manis.sedapppppppp

  3. BIJI NYER WARNA PEPEL KAN.KALAU KEDAH PANGGIL BUAH REMBIA..TAK PUN BUAH SETAQ(SETAR)

  4. buah ni mahal la, sekilo sampai rm10 kat sini, mahe nak mapuh huhu, tapi kalau dah nak makan tu beli gak le..sedap weh

  5. “nak buah staq…akak suka giler buah ni,yg manis jer..yg masam tak suka..org utara panggil buah staq atau ghembia…kebetulan pulak..kat blog kak pia pun ada buah ni…dah tengok ker..?”

  6. sukaaa 😀 adoi teringin aih ..hehe

  7. kiz..boleh tak kalau tak buat entry yg sungguh2 kejam ni!!!! susahnya nak dpt buah ni..

  8. mak aih…kecur liur…sedapnyer!!!

  9. ta pena makan ,, wuu . adeh /

  10. huh…seumur hdup blom pernah mkn lg ehehehe =)) apa kata bg sikit =)

  11. Tak pernah tenguk buah ni,
    Pekan Kundang pakai nama buah ni ke?

  12. kat tempat saya dipanggil buah star..gemia pun tapi gemia kecil skit.

  13. datang singgah tgk buah kundang…wink3

  14. buah staq!..sedap..tpi xkena gaya..slaha pilih ade yg masamnyee….

  15. perhhhh…..kundang..skrg tgh musim kan….

    tak jumpa dah la durian belanda..
    kalau jus ada kot…

  16. kundang makan ngan kicap..perghhhhhh!

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *