Home » Uncategorized » Sindiket Makanan Luput Tempoh

Sindiket Makanan Luput Tempoh


Nak untung punya pasalkan..kerja yang macam ni pun sanggup buat..peduli apa dengan pengguna,janji diri sendiri kaya raya..duit punya pasal!!.
Pengguna di minta berhati hati membeli barangan makanan dan minuman berharga murah, seperti susu pekat, susu segar, serbuk koko dan minuman bijirin kerana satu sindiket dikesan mengumpul produk yang sudah luput atau tidak memenuhi piawaian, termasuk dari pusat pelupusan sampah sebelum dijual semula secara pukal.

Mudah betul nak cari duitkan dengan menipu..sesedap rasa dia je..yang jadi mangsa pengguna..tak pasal..pasal menggunakan produk yang sudah lupus sebagai barang makanan dan minuman.Perkara ini terbongkar selepas satu serbuan yang di buat oleh penguat kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Selangor di sebuah premis di Gombak.

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

4 comments

  1. yang dapat pekdahnya kita juga.. x pasal2 nanti masuk wad. 😀

  2. moral of de story,,kne tgok dlu xpired date sesuatu brg tu sblum beli 🙂

  3. berapa ramai dah jadi mangsa

  4. dh bjuta agaknya depa kutip hasil dr sampah ni..
    fuh, trkedu gak masa tngok brita ni kt tv..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *