Breaking News
Home » Santai » Sikit Sama Sikit .. Banyak Sama Banyak

Sikit Sama Sikit .. Banyak Sama Banyak

Satu untuk kau ,satu untuk dia..dua untuk kau,dua untuk dia..sama ratakan..baru adil.Kalau satu untuk kau,dua untuk dia..dua untuk kau,tiga untuk dia..peh memang tak patut macam ni…tapi lagi teruk kalau kau satu,dia satu dan aku punya sepuluh..lagi teruk..makan sorang je ni..boroikan perut sendiri tak tahu ler kalau ada geng lain pun tengah menanti.

Disinilah letaknya amanah..seorang yang punya daya harus punyai amanah.Hilang sikap amanah akan semua akan punah..nanti diri sendiri yang akan di sumpah seranah.Kita tak amanah itu antara kita dengan tuhan.Hitung nasib dia tentukan..kalau ikut akal berfikiran macam tu memang tak cukup iman..adeh.Tapi yang hak diketepikan hak,siapa tahu susah senang? Entah berendam airmata sambil berenang..sedangkan yang diamanah tak amanah sedang bersenang lenang..

Kata orang tak mampu adil biar duduk bawah,jangan suka-suka bikin keadaan jadi tak tenang.Duduk atas pun bukan kasi orang senang tapi buat orang bertambah bengang hingga kekadang terus di perbangang..

psstt : jangan salah tafsir kerana yang tersurat itu tak semestinya semaksud dengan yang tersirat.

Check Also

keputusan piala malaysia 18 julai

Keputusan Piala Malaysia 18 Julai 2017

Keputusan Piala Malaysia 18 Julai 2017. Aksi TM Piala Malaysia kembali dengan 8 perlawanan berlangsung …

8 comments

  1. semua ada amanah sendiri, kecil besar, perlu berhati2 laksanakan. bergantung kepada kesudahan yang diingini…

  2. yg boghek samo di piko.. yg gheghan samo di jenjeng..

  3. pecah amanah buruk padahnya

  4. nak menjalankan amanah tu yang berat.. tak ramai yang mampu

  5. patuhi amanah,jauhi rasuah 😀

  6. jgn pikul amanah kalau tak mampu tanggung…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *