Breaking News
Home » Motivasi » Sikap Siapa Yang Diperhatikan ?

Sikap Siapa Yang Diperhatikan ?

Masih bercuti ? atau sekarang dalam perjalanan untuk pulang kerana esok mungkin ramai akan memulakan kerja? pastinya bila ada atas jalanraya sikap anda diperhatikan.Biasalahkan bila tiba musim raya ini,mulalah hari-hari kita akan dengar ops sikap..paling sering kita dengar adalah kiraan jumlah kematian atas jalan raya setiap hari.
Kekadang aku rasa , jumlah kematian setiap hari itu dah macam carta lagu popular.Setiap hari akan ada perubahan.Siap ada perbandingan sebelum dan selepas,tahun lalu dan terkini dan macam-macam lagi.Rasa macam tak sesuai pun ada.Tapi nak buat macam mana kita yang menyebabkan carta itu wujud.Sebab sikap kita sendiri.
Memang segalanya ketentuan Allah,tapi mencegah dan mengelak itu boleh diamalkan.Kerana sikap seorang pemandu,nyawa orang lain turut terancam.Dalam kereta ada empat orang,yang sikap huru hara dalam kereta adalah pemandu..yang lain tak turut terancam..? Yang kereta lain pula yang memang dah pandu hati-hati dah..kalau sebiji yang buat hal..mesti akan terlibat juga.
Jadi kita kena perhatikan sikap masing-masing.. kerana sikap kita boleh membuat orang lain susah dan menjurai airmata kehilangan orang tersayang..
sekadar pandangan peribadi,salah silap harap maaf.. 

Check Also

Piala Dunia 2018

Senarai Penuh 32 Pasukan Yang Layak Ke Piala Dunia 2018

Setelah melalui pusingan kelayakan dan playoff, 32 pasukan telah pun mengesahkan tempat ke Piala Dunia …

4 comments

  1. Azhafizah[フィザ]

    sama sama mainkan peranan jadi pemandu berkhemah di jalan raya.

  2. carta kemalangan top masa kini!..haha.. itu lah sikap di kebanyakan org skg.. asyik nak cepat je.. angkuh pulak tu.. sekali aksiden baru nak merayu itu pun kalo msih idup kalo dah mati tinggal nama lah jadinya..

    pape pun gong xi3.. 🙂

  3. setuju dengan bro kiz..undilah bro kiz….huhu

  4. semuanya atas sikap pemandu itu sendiri

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *