Menu Tutup

Setiap Bulan Aku Pegang Duit Hampir 250 ribu

Ini duit..kenal tak? haha

Percaya ke tak eh..setiap bulan aku pegang duit hampir RM250 ribu.Bukan sikit sikit duit jumlahnya.Korang tak nak ke duit macam tu.Aku dah biasa sangat pegang duit yang banyak macam tu.Kadang kadang lebih lagi..hehe

Ini Sampah..ehh Duit gak dalam plastik..hampir 250 ribu ni

Nampak tak gambar tu..sebab terlalu banyak aku bungkus je dalam palstik.nak simpan dompet mana buat.Sebab aku dapat cash money tu.haha..!!

Duit bersepah 

Tengok gambar tu pula..sepah sepahkan je atas meja.duit tengah banyaklah katakan.Sapa nak ambil ambilah.Opss nanti dulu.Mungkin korang tertanya tanyakan mana aku dapat duit banyak tu.Sebenarnya duit tu adalah duit yang akan di bayar pada peneroka untuk bayaran sara hidup dan lebihan hasil sawit.Biasalah kerja ngan Felda ni tiap tiap bulan kena buat bayaran pada peneroka.Kalau duit akulah cam tu tiap tiap bulan tak tau laa nak cakap apa..Tapi apa apa pun dapat pegang pun oklah.ambil bau dan rezeki mata je.Ambil tuah katanya..haha.

Sabar Menanti duit..ahakss

Ni gambar peneroka tengah mengambil duit masing masing..hehe..gambar ni aku ambil masa aku bayar petang tadi.Ada 4 kaunter bayaran yang kita orang buat.Jumlah keseluruhan hampir mencapai RM 1 juta..

23 Comments

  1. Piasara

    “kiz….mintak pinjam sikit,nanti2 akak bayar ler..hahaha….akak tak sangka kiz ni kaya rupanya…kaya kejap pun jadi laa…hati2 tau,risiko besar tu..”

  2. KUREKURE COMEL

    apak mina cmtu la dulu….peneroka ni bila dpt sen2….takmau amik…
    diorang bg kat apak mina….
    hehehe….

    bila apak kumpul selama dia bekerja…mkn puluh ribu jgk hasil dari sen td…..

    terus buat kenduri…jemput semua…hihihi…..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *