Menu Tutup

Sesekali Lepas Gian .. Lega Rasa !!

“buat apa lah kau susah-susah pergi pancing..kat pasar kan ada jual” ayat biasa yang aku dengar kalau aku sebut nak pergi memancing..eh..ikan memang boleh beli,tapi kepuasan mana ada jual.Kalau ada jual kepuasan timbang kilo dah lama dah aku beli.Kepuasan kerana minat.haha.

Sebenarnya bagi aku mancing ni adalah aktiviti riadah juga.Selagi tak melalaikan dan tak meninggalkan apa yang wajib tak salahkan.Masa mancing ni lah sesuai nak lepaskan segala stress kat kepala otak ni sambil borak2 dengan rakan2 yang satu kepala..dah dapat mengeratkan silaturrahim..ini cerita aku yang kaki pancing..kalau tak kaki pancing mungkin pandangan lain..haha..lagi pun aku cuma sebulan sekali je turun mancing..kata orang tu lepaskan gian je..majulah mancing untuk negara..eh ada ke slogan tu?

11 Comments

  1. PeRmAtA bIrU

    hurm.. itu juga yang ayah saya cakap tentang kepuasan memancing.. seronok katanya… tapi bagi saya… sangat bosan..hahhahah… tapi kadang2 ikut juga g memancing sebab leh berangan2 tepi laut..:) huhu

  2. ArulchelseA

    oo poe ngaei yo… lamo dah tk cari lubok.. dulu maso kocik2..lopeh hujan yo capai kae pakai juang buluh..kih kih.. umpan cacing..biaso dapek ikan belido..tk pun puyu.. paling tk pun ikan smbilang.. ghuan payah sikit..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *