Breaking News
Home » Uncategorized » Sembang Kosong

Sembang Kosong

Assalammualaikum..syukur kepada Allah kerana masih di beri peluang untuk aku terus mencoret sesuatu di dalam blog ini.Yerlah kan sebab kita ni tak tahu bila off nya..bila bila masa je..Jadi gunakanlah kehidupan ini sebaiknya.

Hari ini kerja agak full tanpa ada masa nak tekan2 keyboard.Hari ini kena buat bancian perladangan.Biasalah dah kerja dengan Felda ni..ladang memang menjadi tempat mencurah kemahiran.Sebab aku memang suka bidang perladangan dari menjadi doktor,guru,Polis,ahli politik, dan kerja2 kerajaan yang lain.Petang baru dapat santai2 kat pejabat…haha.

Tapi aku pelik kenapa anak anak melayu kita tak suka kerja ladang? Maksud aku bukan kerja yang macam aku ni..aku bahagian pentadbiran.alaa kerja2 buruh ni.hehe.Semua cakap tak sanggup..Padahal sektor perladanganlah lubuk duit dimana berjuta2 wang kita mengalir ke seberang.Sebab tulah semakin ramai tenaga kerja asing kat sini.Kalau tak ada siapa nak buat sebab orang kita sendiri tak minat..salah siapa??

Check Also

7 perpindahan tertinggi pemain bolasepak dunia

7 Perpindahan Termahal Dunia Dalam Bolasepak

7 Perpindahan Termahal Dunia Dalam Bolasepak. Dunia bolasepak sering dikejutkan dengan perpindahan yang mahal yang …

9 comments

  1. huhu btl2 sembang kosong ni

    kalau bosan2

    luangkan sedikit masa http://eleventx.blogspot.com/2011/07/demonstrasi.html

    🙂

  2. yeke? hmm mungkin kurang pendedahan?
    kurang pengetahuan tentang sektor ni?
    lack of awareness. hihihi 😀

  3. melayu semua nak keje yang senang lenang.

  4. melayu semua nak keje yang senang lenang.

  5. kalau penduduk setempat dah berhijrah ke kawasan lain, memang takde la yang nak usahakan ladang kawasan mereka. sbb tu ambil pekerja asing

  6. saya suke kerja ladang! =)

  7. orang kita tak mahu kerja2 yang bert dan letih ni bro…lagipun kalau ambil upah tak berbaloi…

  8. org kat malaysia kan pemurah…sebab tu ler kerja2 tu di beri kpd warga asing….kan..kan..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *