Breaking News
Home » Santai » Semakin Jauh Semakin Dekat

Semakin Jauh Semakin Dekat

Assalammualaikum..masalah ada di mana mana.Bukan kehidupan tanpa masalah namanya.Tapi janganlah kita sengaja mencari masalah.Nanti kita yang bermasalah.Jadi pandai pandailah membawa diri dalam menjalani kehidupan

Bagi aku,setiap tugas yang aku lakukan seharian adalah masalah yang perlu di selesaikan.Itulah tanggungjawab aku sebenarnya.Menyelesaikan masalah yang timbul.Walaupun kadang kadang aku memang tension stress dengan apa yang aku hadapi.Namun aku tak boleh lari dari kenyataan.

Dalam tugas seharian masalah datang tak henti.Biasalah bekerja dengan orang ramai ni.Berdepan dengan seribu macam perangai manusia yang sememangnya tak sama dengan selera kita.Kena tebalkan telinga..buat muka seposen ala ala suci macam tu walaupun jiwa tertekan..har har.Otak aku ni sentiasa berada di tahap top speed dalam mencari jalan penyelesaian.

Memang aku akui kekadang aku gagal juga mencari jalan penyelesaian.Ada kala aku salahkan diri sendiri kerana lemah.Tapi bila aku berjaya ..terasa kepuasan dalam dalam kerjaya aku.Apa yang boleh aku kongsikan..Semakin kita lari dari masalah..semakin dekat masalah itu kepada kita..

Coretan Kata : Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu; sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan; segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman

Check Also

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search. Lagenda kini kembali. Itu sudah pasti ungkapan peminat tegar muzik …

7 comments

  1. jangan tensen2 , x elok untuk kesihatan. sekali sekala bawak tenang diri tu

  2. di masa masa ini, ceq memang memerlukan membaca post macam ni.. tq bro. hehe

  3. “jgn dok tension kiz..akak ni sbb tension dan stress manjang tu yg kena darah tinggi..masalah tak boleh elak..malah kena cari jln macamana nak solve kan dia..”

  4. kalo kerja memang tak boleh nak lari dari masalah dan stress tapi kita anggap semua tu dah resam kerja..setuju, bila dapat diatasi ianya satu kepuasan dan kejayaan.

  5. kdg2 tu fikir ttg masalah lg susah dari mghadapi masalah tu..everything is in our mind ^_^

  6. kalau stress dgn org ni payah…
    nak kena hadap…nak kena sabar..

    memerlukan kekuatan gila2….huhuhu

  7. alahaiii masalah…klu x de masalah x syok gak bro gak kizz…perjalanan hidup tu mendatar jer…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *