Breaking News
Home » Uncategorized » Seludang Menolak Mayang

Seludang Menolak Mayang

Duduk berjiran tapi tak bertegur sapa..satu tempat kerja tapi langsung tak kenal nama..bila di tegur berpaling muka..huhuhu..wah sombongnya..!! best sangat ke sombong sombong tu? Boleh jadi kaya ke dengan sombong?

Sebenarnya tabiat menyombong diri ni banyak merugikan diri..apa salahnya bertegur sapa..bukan kena bayar pun..!! Kalau anda kaya pun apa salahnya tegur2 orang yang tak seberapa ada ni..kalau kita berbaik pun bukan nak minta harta awak..sekadar nak mengeratkan silaturrahim antara kita..biar miskin harta jangan miskin budi bahasa..

Sama juga la dalam kita blogging ni tak perlu sombong sombong..!! tak der apa yang untungnya.Kalau yang banyak ilmu tu..turun2kan kepada yang cetek2 ilmu ni.Sama sama kongsi pengalaman kerana setiap ilmu yang di ajar kepada orang lain itu adalah ibadah tau..ada balasannya nanti..jangan le kedekut dan bangga2 diri.Kita semua sama saja..cuma berbeza dari status je..tak gitu..!!

tak mo panjang lebar nanto menyampah lak orang nak baca..contoh sekadar apa yang perlu je buat ingatan diri aku sendiri dan mereka2 yang sudi memahami..sebab kita pun dah sendiri tahu apa itu sombong…jangan lah seperti seludang menolak mayang.. menyombong diri tak tentu pasal..hehe..peace!!

p/s : tunjuk ajar ku sifu..aku yang tak seberapa pandai dan tak lah lembab sangat..hehe..boleh ke?

Check Also

stadium baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT. Satu majlis pelancaran rekabentuk dan konsep stadium bola …

14 comments

  1. Betul tu..apa untungnya kalo kita bersikap sombong?

  2. mina xsombongkan…hehehe…
    sabar ye…maybe kiz silap tanya org tu…

    smile ye…kita berblog utk happy…

  3. marah nampak?? ehehhe… marah mJ ke ? mentang2 mJ jarang blogging skrg….hehe..

    neway, betoi tu.. sombong lah macam mana pon, masuk kubur nanti orang yang usung….hehehhe

  4. wohoo..betul tu..beramah mesra la selalu..jangan ramah sangat sudah…XD

  5. @whitecappuccino tak der untung apanya..huhu

  6. @KUREKURE COMEL dari pengalaman seorang sahabat..dia datang ngadu..huhu

  7. @Mujahadah macam2 lah MJ ni..mana bleh marah2..nanti kena jual..

  8. @DiriKu berpada2 dan mengikut batasan pergaulan..

  9. jiran laa banyak tolong ceq kalo susah ka apa.. rugi smbong2.. hehe

  10. akak ni yg cun dan peramah ni pun…ada yg kata sombong…keh..keh..keh…Jom baca entry…http://effa-k-poh.blogspot.com/2011/03/blogger-kiz-aku-dan-sesuatu.html#links

  11. Telah menjadi ajaran dalam Islam 40 org terdekat dengan rumah kita adalah jiran. Dan merekalah (jiran)saudara terdekat kita.

  12. nk smbong msti kna pd tmpt .. owg yg smbong akn rugi ~

  13. adekah sy sombong =(

  14. aku pun x sombong..sumpah…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *