Home » Uncategorized » Selamat Pagi Malaysia | 04 OGOS 2011

Selamat Pagi Malaysia | 04 OGOS 2011

“Puasa itu adalah perisai. Sekiranya seseorang itu berpuasa, maka janganlah ia bercakap lucah, berbuat kefasikan dan kejahilan. Jika seseorang mencacinya, maka hendaklah ia menjawab: Aku sedang berpuasa.”-(Hadith riwayat Bukhari dan Muslim)

-Googel-

Oleh itu semasa kita berpuasa, hendaklah kita berpuasa juga pendengaran, penglihatan dan tutur kata. Janganlah sia-siakan pahala puasa kita.

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

24 comments

  1. weee!
    betol!
    saya puasa hari ni!
    =)

  2. sesungguhnya aku sedang berpuasa 🙂

  3. InsyaAllah.. akan ku cuba menjaga kesucian bulan ramadhan ini sebaik mungkin.. 😉

    MySuaraBlog: Jin Islam Puasa Tak?

  4. salam..selamat pg :).. selamat menjalani ibadah puasa 🙂

  5. berpuasa la dr semuanya..itu yg perlu

  6. selamat berpuasa yang ke4. wee~~

  7. Atiqah Sa'ahiry

    saya sedang berpuasa

  8. ya..puasa bkn sekadar tahan lapar. mcm2 lagi kena tahan..sama2la kita berusaha!

  9. yo boto tu bro..tk do apo nak buek..poe nyangko kek dopan tu ha..kih kih kih.. pado leko bobughak yo..

  10. setuju bro…semoga puasa akan menjadi perisai kepada sebarang peluru3 maksiat dan kejahatan…cam baju kalis peluru laaa..

  11. rara pinkmafia

    pas ni rara pon nk ckp cm tu.saye sedang berpuasa.

  12. alhmdllh..saya pon puasa!

  13. like facebook kata2 tu.hehe..selamat berpuasa#4 kiz..

  14. alhamdulilah masih mampu berpuasa hari nie…..nice entry i lolike

  15. puasa bukan sekadar mengenai makan sahaja. 🙂

    p/s : Aku gila ke =_=

  16. Hati pown kena puasa jugak..:)

  17. iyee betol! jom menambah amalan!

  18. slmt beribadah d bln puasa ini tuan rumah

  19. Ye ye tutup mulut bukan sebab mulut busuk tapi sebab tanak cakap bukan-bukan 🙂

  20. ♥Aien Najwa♥

    sy berpuase..=))

  21. betol2..jge puase elok2 🙂

  22. btul tuh bro..:)..jangan kuruskan puasa heheh..

    semoga hari ni bro dapat kuih misteri itu ahahha..insyaAllah..

  23. selamat menyambut ramadhan..kena selalu sebut ramadhan so bukan setakat berpuasa tetapi amalan2 lain yg sunat dibuat semasa bulan ramadhan

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *