Home » Uncategorized » Sekali Sekala Gelak Ketawa 5

Sekali Sekala Gelak Ketawa 5

Assalammualaikum..Apa nak buat petang-petang ni? Sebenarnya keletihan fizikal memang mempengaruhi keaktifan minda.Biasalahkan musim panas ni.Badan cepat letih akibat suhu sekeliling.Itu hanya sedikit ujian tuhan.Kena bersabar sebab nanti kat sana lagi panas woo..Sebenarnya hari ini aku puas sebab semua kerja aku dapat settle ..settle..dan settle lagi.Tiada lagi yang tertangguh untuk esok.ringan sikit tugas untuk esok..
Oklah..minum petang pun dah tersedia..Laksa Penang layan dengan kopi-o..jom jemput semua..!! Sambil sambil minum petang ni jom layan lawak..leh gak senyum2 depan laptop..jomlah..layan lawak ni..yang biasa biasa je..sekadar berkongsi untuk hiburan petang..

Sepasang kekasih baru yang bekerja sebagai pekerja sosial.. Hamid
dan Rosni selalu bersama walau kemana jua.. Suatu malam ketika
mereka berdua keluar berdating…

Hamid : “Kita nak kemana nie?”
Rosni : “Tak kisah la.. mana-mana pun boleh”
Hamid : “Apa kata kalau kita ke pantai..”
Rosni : “Saya ok aje..”

Apabila sampai dipantai mereka berdua tidak keluar
da ri kereta.. mereka hanya berehat sambil berbual-bual
didalam kereta.. Mulanya berbual biasa..
lama-kelamaan.. Hamid meletakkan tangannya dipaha
Rosni.. nampaknya Rosni tidak membantah.. Beberapa
minit kemudian.. Hamid mengerakkan tangannya beberapa
inci ke atas… Rosni masih tidak membantah…
hinggalah akhirnya ketika Hamid mengerakkan tangannya
beberapa inci lagi.. Rosni berkata dengan sopan..
“Abang Hamid… ingatlah pada akta 15 dalam
perlembagaan pekerja sosial” Setelah mendengarkan
teguran Rosni itu.. Hamid terus menarik tangannya
menjauhi Rosni.. walaupun sebenarnya dia tidak berapa
ingat isi kandungan akta 15 itu..
Hamid : “Maafkan saya”
Rosni : “Tak apa”
Lalu mereka pulang… Di rumah.. Hamid terus masuk ke
bilik dan membuka buku perlembagaan pekerja sosial dan
mencari akta 15.. lalu dia membaca kandungannya…
“Teruskan Usahamu.. Jangan lakukan Separuh Jalan
Sahaja”

pinjam sini

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

6 comments

  1. hahahaha… kan da rugi..

    tulaaa..sapa suh lupa akta …

  2. ada ke akta macam tu?? heee..

  3. haha pandai-pandai je akta macam tu

  4. hehe..
    nsib baik jgk ia x hafal akta2 tu kn..
    senyum je..

  5. rara pinkmafia

    nothing much,just nk senyum jeeee.met menyesal giler mamat tu,ada smbungan tak cite ni?uis.tak baik ni….

  6. dayah SnoW Heuka

    huikkk ada akta tehehe :O

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *