Menu Tutup

Secebis Kisah Buat Renungan

Motivasi

Kisah Motivasi , Kisah Dan Tauladan | Al-kisah bermula..take one ,part two..action.!!!
Isteri : Cekodok bang..
Suami : Cekodok lagi..lain tak ada ke?
Isteri :Apa nak buat,stok pisang banyak,tak buat nanti membazir.
Suami : asyik-asyik cekodok..cekodok..cekodok..!!
Isteri : Makan je la..banyak komplen pulak.Cuba makan cekodok ini sambil bayangkan abang berada kat tengah hutan ..dah 3 hari tiga malam tak makan..macam mana?

Cuttttttttt..!!

Sisipan Bawah : bersyukur dengan apa yang kita ada..masih ramai lagi yang tak dapat makan dan lebih susah dari kita..rezeki dari Allah..terima seadanya..Banyak komplen nanti..kalau kena tarik rezeki..padan muka.

Ayat 7 Surah Ibrahim pun ada ingatkan

Dan (ingatlah) ketika Tuhan kamu memberitahu: Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKu kepada kamu dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras.

9 Comments

  1. rara pinkmafia

    tapi kan bro.myb bini dye boleh pelbagaikan pisang tu,jd lempeng ke.pengat pisang ke,goreng pisang ke.kek pisang ke.so takde lah bosan sgt laki dye.hehehe

  2. josrevalution

    tahu xpe..hehe..tp kalo asyik tu je..sume org pun boring gak kiz..rasanya diorang kat africa tu pun dag jemu..huhu..tp terpakse..dah rezki..:)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *