Home » Santai » Sebut Nama Gelaran Baru Orang Kenal

Sebut Nama Gelaran Baru Orang Kenal

Nama Gelaran Popular – Assalammualaikum buat semua pelayar maya.Tengahari macam ni baru reda sikit.Kerja dah beres semua.Dapatlah nak tekan tekan keyboard ni.Apa cerita tengahari ini?aku nak mengomel sikit pasal nama gelaran ini..
“Encik boleh tumpang tanya tak,mana rumah encik ahmad?”
“ramai yang nama ahmad kat sini,yang mana satu ya?”
“ermm ..ahmad laa..orang gelar dia Ahmad Ayam..”
“ooo..kalau yang itu rumah dia kat sebelah sana..”
Bila sebut nama gelaran baru tahu siapa.Sebenarnya bukan Ahmad tu ramai sangat pun cuma bila ada nama gelaran tu kita terus tahu siapa orangnya.Kat tempat aku ni banyak nama gelaran yang top2 tau.Kalau sebut je semua orang kenal..macam Hassan Lebih ,Hassan Kudung , Hasan Maklap ,Hassan Sosek,Mat Ayam,Mat Geram dan macam2 lagilah.Kalau sebut nama betul mesti kita tak kenal..hehe..
Amacam tempat korang ada tak nama gelaran yang top-top ni?

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

16 comments

  1. haha..best name gelaran tu..ahmad ayam..hehe

    Aku Anak Labuan

  2. arwah tokwan saya ader gelaran..huhu..orang panggil pak mat kole..sebab arwah tokwan dl selalu minum dalam kole (cawan plastik) 🙂

  3. gelaran. hahaha waktu sekolah, orang panggil firdaus jantung.. masuk matrik gelaran cyclop. masuk U gelaran Freaky..

  4. kitorang kalo sesat kat kampung memang kena sebut nama gelaran. jangan harap la dapat jalan kalo sebut nama betul.

  5. perkara biasa dah mcm tu..gelaran lg popular dri nama sndiri..kih kih kih.. mcm aku selalu dipangil tom kurus ..kih kih kih

  6. hehe, ade jek. kat mrsm panggil tonggek, pastu zeri ayam, then sekarang kero 😛

  7. nama gelaran lebih dikenali..cam kat kampung,ada dipanggil mat damak,man keto galo, mat beruk dan macam2 la hehehe..

    aku digelar syuxer masa kat kolej T_T..

  8. nama gelaran sepupu, MAMAT KAMBING. huhu

  9. tk de gelaran tpi ckgu pnah pnggil puteri sopan.. erkkk..

  10. ada kawan suami akak orang panggil ustad din..padahal dia bukan ustad.heheh

  11. kadang2 ada gelaran yang tak berapa nak baik…

    nasib baik orang panggil aku kat kampung Aaron Aziz…hahaha

  12. hehe..pasal gelaran!..dulu aku ada juga gelaran tapi malu plak nak share..haha…n pasal org2 kg gelaran bnyak tp x sama..huhu..BE-nuffnang-bertambah-lagi

  13. “kat kg akk pun macam tu gak…diorang gelar ikut bentuk fizikal..lama2 dah lekat terus..mcm yg kurus di panggil mat kurus..man galah..dll..”

  14. ada gak dulu
    nama awek membe
    zila ayam
    bapak dia jual ayam he3
    tp kayo oi

  15. ♥ LuRveLyAmiera ♥

    haha, biaso org lamo2x yg ado name gelaran nih..nama i.c lain, org pggil gelaran lain..kalau tanya nama i.c, confirm org tak kona..huhu

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *