Menu Tutup

Sebut Nama Gelaran Baru Orang Kenal

Nama Gelaran Popular – Assalammualaikum buat semua pelayar maya.Tengahari macam ni baru reda sikit.Kerja dah beres semua.Dapatlah nak tekan tekan keyboard ni.Apa cerita tengahari ini?aku nak mengomel sikit pasal nama gelaran ini..
“Encik boleh tumpang tanya tak,mana rumah encik ahmad?”
“ramai yang nama ahmad kat sini,yang mana satu ya?”
“ermm ..ahmad laa..orang gelar dia Ahmad Ayam..”
“ooo..kalau yang itu rumah dia kat sebelah sana..”
Bila sebut nama gelaran baru tahu siapa.Sebenarnya bukan Ahmad tu ramai sangat pun cuma bila ada nama gelaran tu kita terus tahu siapa orangnya.Kat tempat aku ni banyak nama gelaran yang top2 tau.Kalau sebut je semua orang kenal..macam Hassan Lebih ,Hassan Kudung , Hasan Maklap ,Hassan Sosek,Mat Ayam,Mat Geram dan macam2 lagilah.Kalau sebut nama betul mesti kita tak kenal..hehe..
Amacam tempat korang ada tak nama gelaran yang top-top ni?

16 Comments

  1. cheqhaizan

    arwah tokwan saya ader gelaran..huhu..orang panggil pak mat kole..sebab arwah tokwan dl selalu minum dalam kole (cawan plastik) 🙂

  2. Freaky

    gelaran. hahaha waktu sekolah, orang panggil firdaus jantung.. masuk matrik gelaran cyclop. masuk U gelaran Freaky..

  3. ArulchelseA

    perkara biasa dah mcm tu..gelaran lg popular dri nama sndiri..kih kih kih.. mcm aku selalu dipangil tom kurus ..kih kih kih

  4. Syuxer

    nama gelaran lebih dikenali..cam kat kampung,ada dipanggil mat damak,man keto galo, mat beruk dan macam2 la hehehe..

    aku digelar syuxer masa kat kolej T_T..

  5. ♥ LuRveLyAmiera ♥

    haha, biaso org lamo2x yg ado name gelaran nih..nama i.c lain, org pggil gelaran lain..kalau tanya nama i.c, confirm org tak kona..huhu

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *