Home » Uncategorized » Santai Ramadan | Hari Ini Aku Pergi Bazar Kat Indonesia

Santai Ramadan | Hari Ini Aku Pergi Bazar Kat Indonesia

Assalammualaikum..apa cerita petang ni ye? Macam biasa kalau entri hampir berbuka aku ni mesti cerita pasal bazar..kalau pasal bazar tak semestinya nak cerita makanan je..Hari ni aku ke bazar..tapi di mana ya?

Hari ini gaji untuk pekerja Asing Felda kat tempat aku kerja ni laa..biasalah dapat gaji mestilah poket dia orang penuh.Lagi pun pejabat Felda aku kerja ni sebelahnya dah bazar Ramadan…haha..dia orang ambil duit terus terjah bazar..penuh tu.Aku yang datang nak cari ayam golek pun tak merasa..dah habis beb.Suasana memang rasa macam kat indonesia.Tak per biar mereka membeli juadah mereka,sebulan punya duit kerja..janji halal.

Begitulah permainya bumi Malaysia ku yang bertuah ni.Penuh limpah nikmat.Cuma kekadang ada yang tak pernah menghargai apa yang kita ada.Orang dulu-dulu bertumpah darah nak senangkan anak cucu.Tapi bila sampai zaman anak cucu..sekelumit pun pengorbanan darah yang tumpah tidak di kenang…Selamat Menyambut Kemerdekaan dan selamat berbuka..

Check Also

The Red Warriors

Nama The Red Warriors Akan Ditukar ?

Nama The Red Warriors Akan Ditukar ? Itulah persoalan yang mungkin bermain difikiran peminat bolasepak …

11 comments

  1. haha kesian kiz x dapek beli.. xpe esok masih ada lagi tu.. esok kene cepat sikit 😀

  2. selamat merdeka jugak!!!

  3. huhu igt kn betui2 g sana td

  4. merdeka n raya, insyaAllah will be on the same day . <3

    sekadar perkongsian: kahwin awal

  5. mano2 yo ponoh kaum tu..kih kih kih

  6. selamat berbuka dan mymbut kemerdekaan 🙂

  7. er ayam golek ke ayam goreng kiz?..haha…er..mingkin kalo tmpt diorang betul2 memang cam tu yer..memang meriah..hehe….suka kata2 kiz yg last tu..hpy national day….

  8. kadang2 sesat dibumi sendiri kan..mcm di bangladesh ada .. mcm di indonesia ada..

  9. “mana2 pun penuh rakyat negara luar..akk pun selalu terasa seolah olah berada di negara asing jer terutama bila membeli bawang dn kentang di pasar malam..nak beli sayur pun penuh dgn depa gak..penuh sebakoi membeli sayur…nak2 pulak time hujung bulan…adoii geram betul..”

  10. eh..tertipu rupenye..ngatkan tol2 de kat indonesia td..huhu

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *