Home » Motivasi » RM300 Tak Sayang Ke Duit Banyak Tu ?

RM300 Tak Sayang Ke Duit Banyak Tu ?

Pejam celik dah masuk tahun 2012 dah.Kejap je masa berlalu.Jadi jika selama ini kita leka buang masa,maknanya kita tergolong dalam golongan orang yang rugi.Sebab masa yang berlalu tak akan kembali lagi sebab ini bukan Astro atau pun pemain DVD yang boleh kita ulang-ulang.Masa untuk memperbaiki diri yang serba kekurangan.

Berbalik kepada tahun 2012 ni,seperti yang semua tahu dan mungkin ramai lagi yang tak tahu atau sengaja tak ambil tahu adalah tentang pemakaian tali pinggang belakang untuk kereta.Kalau motosikal tu tak terlibatlah ye.Sebab mana ada tali pinggang belakang.Penguatkuasaan pemakaian tali pinggang keledar belakang merupakan antara peraturan baharu yang berkuat kuasa mulai 1 Januari ini. Pengguna jalan raya yang gagal mematuhinya akan dikenakan kompaun RM300.

Cuma apa yang aku nak cakap ini,kita jangan pakai tali pinggang keledar belakang hanya kerana takut kena saman tetapi anggaplah itu untuk keselamatan.Setiap undang-undang itu ada sebab dan faedahnya jika ianya dikuatkuasakan.Siapa tak sayang RM300 beb..!!

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

5 comments

  1. Azhafizah[フィザ]

    RM300 banyak tu.boleh beli macam2.jangan susahkan diri bayar tapi senangkan diri pakai seat belt belakang tu..

  2. bolh menangis kalau melayang RM300 tu..huhu

  3. menggeletar tangan nak keluarkan RM300 semata2 nk bayar saman…kalau pakai je tali pinggang belakang kan senang..bukan susah pun kan..hee~

  4. rasa serik kena saman…

  5. alamak, hubby den belum pasang lagi ler..adoi..1 januari dah ni..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *