Menu Tutup

Renung Dan Fikirkan

Assalammualaikum buat semua sahabat blogger dan pelayar maya semua.Malam ni jom kita renung-renungkan baris-baris kata ini.Semoga ianya memberi sesuatu yang berguna untuk kita.Insyaallah.

Tidak ada kebaikan bagi pembicaraan kecuali dengan amalan.
Tidak ada kebaikan bagi harta kecuali kejalan Allah .
Tidak ada kebaikan bagi sahabat kecuali dengan kesetiaan.
Tidak ada kebaikan bagi sedekah kecuali niat yang ikhlas.
Tidak ada kebaikan bagi kehidupan kecuali kesihatan dan ketenangan.


Sisipan Bawah : Orang kata kebahagian tidak boleh dibeli dengan wang..tapi kalau tak ada wang boleh kah bahagia..eh entahlah..boleh kot..tak boleh..eh boleh..mana-mana je lah.

13 Comments

  1. ♥ norlida ramli ♥

    zaman skrg ni sume perlukan wang..mmmg wang x menjamin kebahagiaan tp wang diperlukan utk bahagia..haha..

    apsal mcm berbelit je ayat ni..wat2 paham jela ek.hahaha

  2. Syuxer

    waalaikumussalam,bro

    terlebih dahulu assalammualaikum tuh salah bro tulis..

    wang penting gak tapi jangan melebih2 pula..pe bro cakapkan memang betul..:)

  3. Elih Japahar

    Betul kata SOP, “wang bukan segala-galanya, tetapi segalanya memerlukan wang”..tinggal kat kampung lagi best, tak payah fikir sgt soal duit..sayur pun petik je belakang rumah..kat bandar kena petik kat pasar !

  4. PeRmAtA bIrU

    wang dan bahagia.. manusia kadang lebih bahagia melihat wang dari melihat kasih sayang.. namun dalam era masa kini.. peranan wang itu sangat penting.. apa yang harus ada pada manusia… sila bersyukur dengan rezeki dariNya..:)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *