Menu Tutup

Pelik !! Nangka Menyerang Pusat Bandar

“buah cempedak diluar pagar…ehh tukarlah…buah nangka diluar pagar,ambil galah tolong jolokkan..saya blogger baru belajar..kalau salah tolong tunjukkan”..Tanya sama pokok apa sebab goyang…eh sebab orang jolok nangkalah..ok serius balik…apa kes pula tetiba sebut pasal nangka ni? nangkakan sedap..

Tadi aku jalan-jalan kat pusat bandar..takkan nak berlari pula..nanti orang bajet gila..pakai smart-smart..muka dah kacak boleh lak layan berlari.Tapi memang bandar tempat aku pergi ni memang tengah diserang..diserang oleh nangka..pehh..sana nangka..sini nangka..ehh itu pun nangka gak..alamak fenomena nangka telah menular kat sini..bahaya..siapa harus dipanggil..ghostbuster..mereka bukan hantu..bomba..bukan berbisa pun..jabatan pertanian..eh mereka bukan nangka sebenar..abis tu nak panggil sapa? tak payah panggil sapa-sapa..jom ajak jejaka-jejaka kacak pakat tengok tambah dosa..huhu..alamak adakah aku dah tertengok?

Itulah dia nangka yang tunggu dijolok..bila dah gugur baru leh diajar..cara pemakaian yang lebih longgar..hehe..aku tak mahu lah jolok mereka..silap jolok nanti kok kena yang sarang tebuan naya je..tapi itulah hakikat..nak sendat-sendat lagi..nak ketat ..ketat lagi..oh ..yang salah nanti..jejaka yang tak tersengaja terjolok..biasalah lelaki..kekadang roboh juga tembok kesabaran..harap2 boleh dielakkan..

Sisipan bawah : entri ini umum je..tak der nak tujukan sesiapa..sebab saya blogger baru belajar..tersalah tulis tolong maafkan ye..hehe..sekadar untuk berkongsi bukan untuk berkontroversi.

10 Comments

  1. Freaky

    ooo nangka tu rupanya. haha ingatkan nangka ape la tadi..

    kiz, tengok msg kat fb, butiran username dan pass untuk ohbola aku dah bagi

  2. tnZackJ

    skrg ni banyak jenis nangka..
    nangka madu ada, nangka bubur ada, nangka kampung ada, dan yag paling tak best, nangka busuk..lagi tak best nangka yg org jual mahal sgt,
    dan yg palig best nangka free…

    tapi yang dkt bandar kiz ni…nangka jalanan dan mungkin juga nangka murahan…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *