Breaking News
Home » Berita » Pelajar Ugut PM | Cakap Siang Pandang-Pandang,Cakap Malam Dengar-Dengar

Pelajar Ugut PM | Cakap Siang Pandang-Pandang,Cakap Malam Dengar-Dengar

Kes Pelajar Ugut PM Di Laman Sosial – Cakap siang pandang-pandang ,cakap malam dengar-dengar begitulah peribahasa yang sering kita dengar.Sama seperti kes pelajar USM yang ditahan polis kerana mengeluarkan kata-kata ugutan dilaman sosial yang memakan diri.Pelajar terbabit dikatakan mahu meletakkan bom pada helikopter yang akan dinaiki Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam lawatannya ke kampus itu minggu depan.Pelajar terbabit akan disiasat di bawah Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya.
Jadi biar pun apa yang kita tulis,pastikan tiada yang melanggar undang-undang.Walaupun tanpa niat atau bergurau,namun peruntukan undang-undang dah termaktub.Siasatan perlu dilakukan.Salah atau tidak kemudian cerita.Memang dunia maya ini tanpa sempadan,namun batasan tetap ada.
Sekadar informasi..jangan ada yang sibuk-sibuk nak kaitkan dengan politik..aku tak suka eh.

Check Also

7 perpindahan tertinggi pemain bolasepak dunia

7 Perpindahan Termahal Dunia Dalam Bolasepak

7 Perpindahan Termahal Dunia Dalam Bolasepak. Dunia bolasepak sering dikejutkan dengan perpindahan yang mahal yang …

6 comments

  1. orang zaman sekarang tiada perasaan hormat lagi. walaupun tak suka jangan terlalu menunjukkan kebiadaban kita..benar..kebebasan dunia maya tanpa sempadan.

  2. tu la pasal..kan da kono..bonci pun jgn la smpai ugut..

  3. mungkin dia lupe negara kita ada undang undang..beruntung dapat hidup di bumi malaysia yang aman ni.kalau negara lain,abislah

  4. Gunakan akal yang waras dlm segala tindakan…

  5. segalanya berada di hujung jari tanpa memikirkan kesan dan akibatnya..lebih kurang sama la seperti entri terbaru yg den buek tu ha..hahahaha..

  6. kot ye pun tak suka someone tu, nak bertindak, nak membantah, nak menegur biar ada caranya.. hehehe

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *