Breaking News
Home » Uncategorized » Pam Insulin Pun Boleh Digodam ?

Pam Insulin Pun Boleh Digodam ?

Salur darah manusia turut tidak terselamat daripada penggodam komputer selepas seorang penyelidik keselamatan siber mendapati pam insulin alat pengawasan gula dalam darah boleh dikawal penggodam.Ermm macam-macam ler.

Melalui alat yang digodam ini,pesakit diabetis boleh dikawal supaya menerima terlampau banyak atau terlalu sedikit insulin iaitu hormon yang mengawal pencernaan gula, sekali gus membahayakan nyawa mereka.Ada sesiapa kat Malaysia yang guna benda ini.Mungkin anda akan menjadi mangsa pengodam..keh keh.

Sebenarnya ini adalah penemuan baru oleh seorang penyelidik siber,Jay Radcliffe dalam satu persidangan keselamatan komputer.Penemuan Radcliffe mencetuskan kebimbangan mengenai peralatan kesihatan sedia ada seperti peralatan yang mengawal degupan jantung dan monitor bilik pembedahan di era Internet.-Agensi

Semakin maju dunia siber,semakin banyak kelemahan terbongkar..selamat berpuasa dan mengodam..keh keh.

Check Also

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search. Lagenda kini kembali. Itu sudah pasti ungkapan peminat tegar muzik …

6 comments

  1. haha yang tu pun nak godam.. x de feel sangat

  2. plak dah, daripada nak selamatkan orang terus x jadi nak selamat…hancus terus…

  3. tu la pasal bro..makin mencuakkan zaman skang ni…kih kih kih

  4. dunia semakin tua bro..hehe..interneting pun semakin tua juga…haha…kalo ada di antara member tgh sakit kena godam lapor je ka skmm siap..haha

  5. hahaha itu pon nak digodam ea…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *