Home » Uncategorized » Ops Sikap 24 | Macam Tak Berubah Pun Sikap

Ops Sikap 24 | Macam Tak Berubah Pun Sikap

Assalammualaikum..hari-hari kita disajikan dengan berita kemalangan maut disaat kita menanti hari lebaran.Adakah kita hanya semata-mata hanya hendak mengira angka dan bandingkan dengan yang sebelumnya.Apa yang berubah? Sikap atau hanya peratus kesimpulan?

Apa yang aku lihat senario kemalangan maut ini akan meningkat bila musim perayaan dimana kenderaan penuh dijalanraya.Musim perayaan pesta balik kampung bermula..ye pastikan balik kampung untuk beraya dan bukan untuk ditangisi.Ops sikap..dah nyata di situ ianya merujuk pada sikap kita atas jalanraya.Bukan ramai yang kata,kalau nak kemalangan tu bila-bila boleh,tapi mencegah itu kan lebih baik.

Berubahlah kepada yang lebih baik.Jangan fikirkan nak cepat sampai.Kerana dengan kesilapan kita,bukan nyawa kita sahaja yang terancam,nyawa pengguna yang lain turut terlibat.Penunggang motosikal antara mangsa yang tertinggi..oh..hentikanlah.Sayangi nyawa anda.Kesian mak dan ayah yang menunggu di kampung.

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

4 comments

  1. semakin meningkat la kiz 😀

  2. da sampai siri ke 24 ops sikap ni…x sangka…hehe

  3. hari tu dengar gak kata pak menteri..beriya-iya kata angka kemalangan kurang berbanding tahun lepas huhuuu belum apa-apa dah kasi statement camtu ..uncle tengok setiap hari kemalangan berlaku dengan cara tragis .. Subhanallah … nak ballik kampung ada yang berlumba-lumba ..tunjuk kerek, tunjuk jaguh huhuu sudah-sudahlah..bali lah dengan gaya yang sempurna, nak cepat sampai…? memang nak balik pun betul tak…soalnya cepat dan lambat je ..

    satu lagi uncle rasa peningkatan kemalangan disebabkan saban tahun ada pengguna baru atas jalan raya, disamping penambahan kereta .. itu yang menajdikan statistik agak menggusarkan …

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *