Menu Tutup

Negara Ada Belanjawan .. Kita Pun Kena Buat Juga

Dalam masa terdekat ni sibuk cerita pasal belanjawan 2012.Semua mengharapkan sesuatu dari belanjawan ini.Tapi janganlah berharap tinggi sangat nanti apa yang diharap tak dapat..ramai pula yang frust menonggeng..awas menonggeng itu bahaya..huhu.

Tapi dalam sibuk-sibuk Perdana Menteri fikir apa yang nak di selitkan dalam belanjawan 2012,kita sebagai individu juga haruslah juga memikirkan belanjawan kita sendiri.Jangan menunggu belanjawan negara je kalau belanjawan sendiri pun tak tahu hala tuju.

Ada lebih jangan kasi perabih..belanja boleh tapi secara berhemah..bak kata orang..ukur baju dibadan sendiri..baru ler selesa nak pakai..belanja ikut kemampuan baru tak kempis poket kiri kanan..hehe..

Sisipan Bawah : Kalau dapat banyak pun habis..dapat sikit pun habis..habis tu apa yang tinggal..tinggal tanda tanya la kot..

9 Comments

  1. Elih Japahar

    Betul kiz, perbelanjaan kita harus diatur dgn sebaik mungkin..PM kita pasti akan membuat kejutan tetapi berlandaskn pd belanjawan juga..terima seadanya

  2. Syuxer

    bila aku terbayangkan belanjawan..pasti harga rokok akan dinaikkan..bonus kakitangan kerajaan akan dibagi..cuti dipanjangkan dan sebagainyala..

    aku harap2 sangatla kos kereta nasional diturunkan harga dan dipertingkatkan kualitinya hehe

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *