Breaking News
Home » Santai » Negara Ada Belanjawan .. Kita Pun Kena Buat Juga

Negara Ada Belanjawan .. Kita Pun Kena Buat Juga

Dalam masa terdekat ni sibuk cerita pasal belanjawan 2012.Semua mengharapkan sesuatu dari belanjawan ini.Tapi janganlah berharap tinggi sangat nanti apa yang diharap tak dapat..ramai pula yang frust menonggeng..awas menonggeng itu bahaya..huhu.

Tapi dalam sibuk-sibuk Perdana Menteri fikir apa yang nak di selitkan dalam belanjawan 2012,kita sebagai individu juga haruslah juga memikirkan belanjawan kita sendiri.Jangan menunggu belanjawan negara je kalau belanjawan sendiri pun tak tahu hala tuju.

Ada lebih jangan kasi perabih..belanja boleh tapi secara berhemah..bak kata orang..ukur baju dibadan sendiri..baru ler selesa nak pakai..belanja ikut kemampuan baru tak kempis poket kiri kanan..hehe..

Sisipan Bawah : Kalau dapat banyak pun habis..dapat sikit pun habis..habis tu apa yang tinggal..tinggal tanda tanya la kot..

Check Also

Piala Dunia 2018

Senarai Penuh 32 Pasukan Yang Layak Ke Piala Dunia 2018

Setelah melalui pusingan kelayakan dan playoff, 32 pasukan telah pun mengesahkan tempat ke Piala Dunia …

9 comments

  1. Betul kiz, perbelanjaan kita harus diatur dgn sebaik mungkin..PM kita pasti akan membuat kejutan tetapi berlandaskn pd belanjawan juga..terima seadanya

  2. kadang2 belanjawan jadi belanja kawan huhu…

  3. Setuju..ada sikit , habis..ada banyak pun habis jugak..begitulah kalau belanjawan tidak dikawal.

  4. wow!betul…dan berbelanja perlukan disiplin….ada perancangan yg cantik tp kita x ikut pun..xda gunanya….itulah masalah sy sekarang..huhuhuhu

  5. bila aku terbayangkan belanjawan..pasti harga rokok akan dinaikkan..bonus kakitangan kerajaan akan dibagi..cuti dipanjangkan dan sebagainyala..

    aku harap2 sangatla kos kereta nasional diturunkan harga dan dipertingkatkan kualitinya hehe

  6. eden ari2 kono belanjo an.. kih kih kih..

    cumo tk bontang kn yo lae..

  7. adehh xtaw bila nk ade duit yg stabil huhuh..sume tak terurus..huhuhu

  8. betul2..belanjawan ‘negara’ sy sendiri ni pon tunggang langgang.adoyai

  9. betul tu.. setuju ngan entri ni….:)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *