Home » Uncategorized » Nama Baru Untuk Hidup Baru

Nama Baru Untuk Hidup Baru

Harimau mati tinggalkan belang..manusia mati tinggalkan nama..macam tu lah ibarat kata madah pujangga..jadi nama yang hendak ditinggalkan mestilah nama yang baik..haha..siapa nak nama jahat…tapi kekadang ada juga yang berpegang pada prinsip..apa ada pada nama?..kalau aku yang ada pada nama hanyalah huruf-huruf yang digabungkan untuk menjadi satu perkataan yang boleh disebut..kah jawapan sengal aku tu..

Macam kat Mumbai ni ( tgk kat akhbar online laa ni ) lebih 200 gadis India yang mempunyai nama bermaksud “tidak dikehendaki” dalam bahasa Hindi memilih nama lain untuk memulakan hidup baru mereka. Penukaran nama itu diharap dapat memberikan maruah baru kepada gadis berkenaan dan membantu mengharungi diskriminasi jantina berikutan nisbah ketika ini lebih ramai lelaki berbanding perempuan.Ooo..kat India ramai lelaki dari perempuan ehh..berebut laa macam tu.


Sisipan Bawah : Aku menulis bukan kerana nama…



Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

3 comments

  1. nama ibarat mcm doa kepada sipemunya nama…kalau maksud baik insyaallah dapat pun yg baiklah….kalau maksud tak elok wallahua’alam…

  2. org yg jahat bukan meninggalkan nama tp sama sperti harimau menigglkan belang..huhu..

  3. nama pon memainkan peranan penting dlm hidup.. 🙂

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *