Home » Uncategorized » MyKad Baru Mulai Januari 2012 | Adeh Nak Kena Tukar Lagi Ke ?

MyKad Baru Mulai Januari 2012 | Adeh Nak Kena Tukar Lagi Ke ?

Dengar sini wahai rakyat jelata semua.Jabatan Pendaftaran Negara ( JPN ) nak keluarkan mykad baru lagi la.Best ke mykad tu.Apa ciri-ciri istimewa mycard tu? Kena beratur lagi ler nampaknya..menunggu giliran di kaunter adalah sesuatu yang aku paling nak elak.Tapi kalau dah terpaksa..layan je.Mykad ini katanya lebih berkualiti dari yang terdahulu.

Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) akan mengeluarkan MyKad dengan struktur baru yang lebih berkualiti bermula Januari 2012.Tak lama lagi tu dapat Mykad baru lak.MyKad baru itu diperbuat daripada bahan polycarbonate yang lebih tahan dan menggunakan teknologi turisan laser di permukaan kad.Macam canggih je kan.Mykad baru ini juga akan menggunakan cip yang lebih berkualiti dan tahan lama..dah pun terbukti dengan ujian di SIRIM.

Harap-harap lepas mykad yang baru ini dapat membendung kegiatan pemalsuan mykad yang berleluasa sekarang.Harap-harap segalanya seperti yang dinyatakan..jangan bila keluar mykad baru nanti ianya indah khabar dari rupa..

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

9 comments

  1. alamak…benci lah tukar2 nie…!!aku dah guna IC aku nie dari tingkatan satu lagi sampai lah sekarang umo aku dah 24…tak pandai tukar2.elok lagi.

  2. hehe, tak tukar lagi IC yang lame XD

  3. dah 2 kali tuka mycard ni.. adoi nk kna tuka lg.. ~_~

    hope btl la dis time nye lg kualiti

  4. tak menyelesaikan masalah pun aku rasa selagi ada jiwa2 yang sakit didalam organisasi yg menggerakkannya…

  5. bagus juga tukar mykad baru…belalang pun ah letih tukar i.c belalang yg ni sebab dia tahan la…mudah sgt rosak…

    x silap dah 3x belalang buat baru pasal x len nak buat urusan dgn bank…hangin betul…

  6. ::ini belog saya . cinta hati saya::

    ic oh ic

    choki pun ta pena tuka lagi ic . hehe

    pakai yang lame jugak

    hehe

    🙂

  7. tukar? owh tidakkkkkkkkk!;) bape kali nak tukor???::P

  8. bagus gak..dah lame tak tukar IC ni..tunggu tahun depan la tukar..rugi ukar skarang..hehe

  9. yehh tukar baru,,bgus2.muka yg kat IC tu buruk..Alaa dah kutuk muka sendiri pula…

    T_T

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *