Menu Tutup

MyKad Baru Mulai Januari 2012 | Adeh Nak Kena Tukar Lagi Ke ?

Dengar sini wahai rakyat jelata semua.Jabatan Pendaftaran Negara ( JPN ) nak keluarkan mykad baru lagi la.Best ke mykad tu.Apa ciri-ciri istimewa mycard tu? Kena beratur lagi ler nampaknya..menunggu giliran di kaunter adalah sesuatu yang aku paling nak elak.Tapi kalau dah terpaksa..layan je.Mykad ini katanya lebih berkualiti dari yang terdahulu.

Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) akan mengeluarkan MyKad dengan struktur baru yang lebih berkualiti bermula Januari 2012.Tak lama lagi tu dapat Mykad baru lak.MyKad baru itu diperbuat daripada bahan polycarbonate yang lebih tahan dan menggunakan teknologi turisan laser di permukaan kad.Macam canggih je kan.Mykad baru ini juga akan menggunakan cip yang lebih berkualiti dan tahan lama..dah pun terbukti dengan ujian di SIRIM.

Harap-harap lepas mykad yang baru ini dapat membendung kegiatan pemalsuan mykad yang berleluasa sekarang.Harap-harap segalanya seperti yang dinyatakan..jangan bila keluar mykad baru nanti ianya indah khabar dari rupa..

9 Comments

  1. Belalang Hijau

    bagus juga tukar mykad baru…belalang pun ah letih tukar i.c belalang yg ni sebab dia tahan la…mudah sgt rosak…

    x silap dah 3x belalang buat baru pasal x len nak buat urusan dgn bank…hangin betul…

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *