Breaking News
Home » Santai » Mulut Itu Berkata-Kata

Mulut Itu Berkata-Kata

Ingin aku kongsikan ini

“Sesungguhnya sebagian perkataan itu ada yang lebih keras dari batu, lebih tajam dari tusukan jarum, lebih pahit daripada jadam dan lebih panas daripada bara.Sesungguhnya hati adalah ladang, maka tanamlah ia dengan perkataan yang baik, karena jika tidak tumbuh semuanya (perkataan yang tidak baik) niscaya tumbuh sebagiannya.”

Jagalah setiap kata yang yang dilafazkan,tersalah tutur nanti ada yang terluka,jika dah terluka ada yang bermasam muka.Bila biar lama-lama tak bertegur sapa nanti yang dapat hanya dosa.Walau sedikit kata yang baik,lama-lama banyak juga indahnya.

Sisipan Bawah : Terlajak perahu boleh di undur,terlajak kata buruk akibatnya…

Check Also

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search. Lagenda kini kembali. Itu sudah pasti ungkapan peminat tegar muzik …

10 comments

  1. terlajak kedua2 nya lagi parah..dah la perahu terlajak..kata pun terlajak.. memang susah.. kih kih kih

  2. benarlah..sebab mulut badan binasa,kata berbisa, diri merana.

  3. ct setuju..terlajak kata, nk undur macam mna skali pon memang xley..nak mintk maaf pon,tetap terasa org tuh..huhuhu

  4. kalau pisau menikam… paling teruk mati…
    tapi bila lidah yang mencalar… lebih baik pisau yang menikam…hurm..

  5. ohh tidakkkk…akak tak mulut jahat tau…!!!

  6. btol tu bro.mulut ni lagik tajam dr pisau.

  7. jaga hati insyaallah terjaga mulut…

  8. setuju..harap2 x de org tersinggung dngn kata2 sy..

  9. angkara mulut badan binasa

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *