Breaking News
Home » Motivasi (page 4)

Motivasi

Jadikanlah

As salam.. kita sering mengharap agar kita mampu memiliki segalanya , namun itu bukan kuasa kita. Hanya Allah yang boleh menjadikan sesuatu itu kenyataan dengan izinNya.. yang penting kita berusaha kearah itu. Jadikanlah yang Lembut itu HATI .. Jadikanlah yang Tipis itu BENCI…..Jadikanlah yang Tebal itu IMAN .. Jadikanlah yang Tajam itu AKAL….Jadikanlah yang Baik itu SIFAT .. Jadikanlah yang …

Read More »

Lubang Hidung Tempat Syaitan Berehat

lubang hidung

Lubang Hidung Tempat Syaitan Berehat. As salam , nak share sesuatu tentang hidung..betapa pentingnya kita menjaga kebersihan hidung sebab syaitan suka melepak kan hidung.. semoga perkongsian ini memberi manfaat.. jom baca .. Allah suruh diri kita ni sentiasa di dalam keadaan yang bersih…Syaitan ni amat pengotor dan berada di mana2…dia sentiasa berusaha demi untuk menyesatkan umat muhammad….   Mungkin ramai …

Read More »

Ikut Je Janji Bahagia Eh

As salam, tugas pekerja adalah untuk berkerja dan tingkatkan produktivi dan kualiti .. jadi tiada masalah rasanya untuk mengikut arahan pihak atasan selagi tidak melanggar undang-undang dan menjadi kesalahan.. Yang pasti kerja itu adalah tanggungjawab dan tanggungjawab itu adalah amanah.. amanah itu akan disoal nanti adakah kita telah tunaikan sebaiknya.. mencari keberkatan.. Signboard kat pejabat tempat aku kerja ni..hehe . 

Read More »

Keajaiban Tidak Datang Dengan Sendiri

Kalau aku dapatlah yang macam tu..yang macam ni.. kalau aku adalah banyak ni..aku nak buat yang itu..nak bagi banyak ni..ehh.. impian tu… bukan senang nak dapatkan..tapi kita selalu mengharapkan keajaiban..macam petik cari terus ada depn mata. Jika ada rezeki dan diizinkan Allah, sesuatu keajaiban mungkin akan berlaku.Dan perlu faham dan tahu juga yang keajaiban itu adalah hasil dari usaha yang …

Read More »

Kenapa Kamu.. Kenapa Kamu Jadi Begitu

As salam.. tajuk.. kenapa kamu.. kenapa kamu jadi begitu..inilah nasibku..dah macam lirik lagu Nico Ini Nasib ku..kalau tak salah lah yer..tapi ini bukan nak cerita pasal nasib..tapi cerita pasal sikap kita..kita ( termasuklah aku,kamu,kau,dia,mereka dll )..untuk ingatan sebagai bekalan dikala tersilap haluan. ” memang tak boleh pakailah si polan tu..habis semua duit persatuan di makannya.. “ ” Baguslah engkau, sejak …

Read More »