Breaking News
Home » Motivasi (page 10)

Motivasi

Ampuni Aku

Assalamualikum sahabat seperjuangan.Hari ini cuaca memang dingin kerana hujan yang turun sejak dari pagi.Itulah rahmat Allah buat insan yang memahami setiap ciptaannya.Ingin ku kongsikan sedikit kata-kata untuk perkongsian.Semoga memberi manfaat.. Ramai manusia dah mendewakan manusia.Ramai juga yang ingin dimuliakan manusia lain.Berhati-hatilah. Hanya Allah yang berhak dipuji.Ya Allah selamatkan kami dari tipu daya fitnah akhir zaman. Ampunilah diriku yang jahil ini. …

Read More »

Niat Tak Menghalalkan Cara

Niat Tak Menghalalkan Cara. Dalam elok-elok buah pun mungkin ada yang busuk. Dan yang busuk itu tak semestinya langsung tak boleh pakai semua. Niat memang ada tapi cara tu yang macam tak kena. Kekadang yang diminta tak masuk akal juga.Tapi bila terdesak apa pedulikan,balun je walau rosak dipandangan mata. Manusia mana ada yang sempurna tapi kalau dah salah mengaku saja. …

Read More »

Satu Lagi Dugaan Di Awal Tahun 2012

Salam buat semua pembaca dan sahabat blogger sekelian alam.Nampaknya hari ini cabaran aku sebagai anak yang sulung kembali lagi.Maklumlah bapa aku yang uzur ,jadi sebagai anak yang sulung aku ibarat bapa kepada adik-adik aku.Jam 8.30 aku dapat panggilan telefon dari seorang sahabat yang memberitahu bahawa adik kedua aku terlibat dalam kemalangan jalanraya.Memang luluh dan bagai hilang nyawa aku bila dengar …

Read More »

RM300 Tak Sayang Ke Duit Banyak Tu ?

Pejam celik dah masuk tahun 2012 dah.Kejap je masa berlalu.Jadi jika selama ini kita leka buang masa,maknanya kita tergolong dalam golongan orang yang rugi.Sebab masa yang berlalu tak akan kembali lagi sebab ini bukan Astro atau pun pemain DVD yang boleh kita ulang-ulang.Masa untuk memperbaiki diri yang serba kekurangan. Berbalik kepada tahun 2012 ni,seperti yang semua tahu dan mungkin ramai …

Read More »

Tahu , Tak Tahu Atau Tak Ambil Tahu

Situasi 1 “Bro..bila agaknya Maharaja Lawak Mega akhir ?“eh engkau ni itu pun tak tahu,langsung tak up to date laa…”“yer laa..engkau tahu semua..bila agaknya tu bro..”“jumaat ni laa,30 Disember 2011 akhir Maharaja Lawak Mega ..” Situasi 2“Bro..malam esok kita pergi masjid nak tak ?”“ada apa kat masjid.?”“esokkan ada ceramah sempena maal hijrah..tak tahu ke?”“ehh ye ke..tak tahu la pulak esok …

Read More »

Tentang Dhia .. Tak Tonton Tapi Dengar Je

Tentang Dhia drama yang tengah hangat di slot Akasia TV3.Serius aku belum pernah tonton lagi cerita Tentang Dhia ini.Menarik ke? Tapi aku banyak baca tentang Dhia ni di blog rakan-rakan dan portal hiburan.Yang buat link download pun ada.tentu berlumba-lumba pengunjung masuk eh.Walaupun aku tak tonton lagi cerita Tentang Dhia ni,tapi aku selalu dengar je dari jauh..dengar dialog macam dengar radio …

Read More »