Breaking News
Home » Motivasi

Motivasi

Rahsia Bulan Kelahiran

rahsia bulan kelahiran

Rahsia Bulan Kelahiran. Bilakah anda lahir ? adakah benar setiap bulan kelahiran itu mempunyai keistimewaan atau ada kelebihannya pada kita. Mungkin perkara ini jika benar pun secara kebetulan namun boleh juga dijadikan rujukan untuk memperbaiki diri. Namun janganlah percaya 100% sehingga berserah terus pada apa yang akan dikongsikan dibawah. Diri anda , anda yang tentukan. Menurut beberapa kajian, setiap bulan …

Read More »

Umur Makin Singkat Ajal Makin Dekat

Umur Makin Singkat Ajal makin dekat

Sekadar ingin share artikel Umur Makin Singkat Ajal Makin Dekat yang telah disiarkan di Harian Metro pada 3 Januari 2013 sebagai satu perkongsian ilmiah dan motivasi buat kita semua. Motivasi Umur Makin Singkat Ajal Makin Dekat Apabila tahun baru menjelma, pasti ramai bersemangat dengan azam baru masing-masing. Apabila ‘wish’ selamat tahun baru, soalan wajib selepas itu pastinya “Apa azam untuk tahun …

Read More »

Restu Ibu

Restu Ibu. Kata-kata yang harus kita ingat selalu… Walau siapa pun kita , walau sehebat mana pun kita , walau berjaya setinggi langit pun…. tapi tanpa doa dan restu ibu yang melahirkan kita.. maka tiadalah keberkatan dalam hidup ini.. Imam an-Nawawi menjelaskan, “Rasulullah – shallallahu ‘alaihi wa sallam – menyebutkan keharusan berbuat baik kepada ibu sebanyak tiga kali, baru pada kali …

Read More »

Janji Yang Pasti

Janji Yang Pasti. As salam.. berkata dengan berbagai janji memang mudah.. ibarat menanam tebu dibibir .. semua manis belaka.. tiada yang tak manisnya.. biasalah janji maniskan.. Tapi untuk menjadikan janji itu sesuatu yang pasti bukan mudah. Kekadang kita janji hari ini..esok lusa terlupa..lepas tu terbiar je apa yang kita janji tu hanya tinggal janji. Ada juga yang berjanji untuk menarik …

Read More »

Kerana Mulut

As salam, selamat berhujung minggu dan dah pastinya selamat menjalani ibadah puasa. Pagi ini nak cuit-cuit sikit pasal mulut ni.. macam-macam jenis mulut adakan..tapi yang ini pasal mulut manusia.. pepatah melayu ada berkata , kerana pulut santan binasa , kerana mulut badan binasa..( tetapi ada gak yang selalu ubah kerana mulut pulut habis..).Tapi sebenarnya maksudnya tetap sama. Terutama bulan Ramadhan …

Read More »

Sinar 4 Ramadhan 1433 Hijrah

Sinar 4 Ramadhan 1433 Hijrah Rasulullah s.a.w bersabda: “Sesungguhnya Tuhan Yang Maha Suci dan Maha Tinggi berfirman: “Demi kemuliaan dan kebesaranKu! Aku tidak akan mengeluarkan dari dunia (mematikan) seseorang – yang Aku hendak mengampunkan dosanya sehingga Aku sempurnakan balasan tiap-tiap kesalahan yang ditanggungnya, dengan ditimpakan penyakit pada badannya, dan kepicikan pada rezekinya.”  – dari Anas r.a  Setiap sesuatu itu ada balasan. …

Read More »