Menu Tutup

Mereka Cakap : Kerja Untuk Dunia,Puasa Untuk Akhirat

Berpuasa bukan alasan untuk kita jadi lemah.Semua kerja jadi lembab.Sebenarnya puasa memang membuat kita lagi kuat.Kekuatan dalaman mengatasi kelemahan fizikal.

Aku kerja dengan Felda ni bila buat lawatan ke ladang,aku tengok pekerja ini cergas semacam..bila aku tanya puasa ke tak..mereka jawab puasa..dan jawapan mereka yang membuat aku rasa bangga bila mereka cakap..kerja untuk bekalan di dunia,puasa untuk bekalan di akhirat..ermm ada betulnya..aku maksudkan ni pekerja Indonesia yang di ambil oleh Felda ni.Kuat semangat mereka membanting tulang menuai sawit.memang kerja yang sangat berat.

Tapi ada juga warga muda kita sendiri,bila buat kerja yang tak seberapa..mula buat alasan tak boleh puasa sebab tak larat.Kalau aku sendiri pun tak tahu entah larat ke tak untuk buat kerja-kerja ladang tu.Nasib baik aku cuma menyelia kerja2 mereka sahaja..adeh..jadi moralnya puasa memang menjadikan kita lebih kuat..pokok pangkalnya hati..niat kita..puasa kerana Allah Taala..Selamat berpuasa buat semua..dan selamat beramal.

10 Comments

  1. josrevalution

    amm..betul ke diorang tu pose kiz??..ahaha..tp pape pon kalo betul..lagi lah baek kan..semangat kekepuasaan waktu keje..hehe

  2. josrevalution

    amm..betul ke diorang tu pose kiz??..ahaha..tp pape pon kalo betul..lagi lah baek kan..semangat kekepuasaan waktu keje..hehe

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *