Memori Teh Harimau

Apa cerita puasa hari yang pertama.Ada ok ke tarak ok beb? Sebenarnya tiada alasan nak cakap tak ok,dah besar panjang beb..malu ngan bebudak kalau masa puasa ni kita melepek..keh keh.
Sebenarnya aku nak cerita sikit pasal satu binatang ni..opss..silap pasal benda ni.Teh Harimau atau pun teh cap harimau.Memang aku akui aku peminum teh yang tegar sebab kalau tak minum teh memang aku tak leh nak aktif..haha.Tapi bila kena teh terus segar jiwa dan minda.

Bila sampai bulan puasa ni aku memang memerlukan teh bila bersahur.Jadi aku beli satu paket teh.Selalunya aku guna teh boh je..tapi bulan puasa ni aku guna teh yang nostalgia bagi aku.Teh Cap Harimau.Memang banyak kenangan zaman kanak2 aku dengan teh harimau ni.Ingat masa zaman sekolah dulu,hari hari arwah atuk buatkan teh ni lepas makan tengahari.Aku segelas dia segelas.Ingat lagi gaya orang zaman dulu minum teh.Sebab tu bila aku beli teh cap harimau ini teringat kat arwah atuk ,dia yang mengajar aku jadi peminum teh tegar…haha.

Walau apa pun yang kita minum,pastikan kurangkan manis @ gula dalam minuman.Jaga kesihatan,mencegah lebih baik dari merawat..tapi lebihkan manis dalam senyuman..hilang penat puasa..hehe