Home » Santai » Masa Untuk Menangis .. Meh Sini Pujuk

Masa Untuk Menangis .. Meh Sini Pujuk

Alahai bucuk bucuk,mari sini pujuk eh..jangan nak nangis-nangis buang air mata je.Lagi pun sekarang musim hujan nanti paras air semakin naik..Siapa pula yang menangis ni? Mungkin anda semua tertanya-tanya ( kalau ada yang tanyalah..haha )..sebenarnya dah hujung tahun ni..lepas hujung tahun awal tahun..Bila awal tahun macam biasalah masa untuk sibuk..kenapa nak sibuk? Kalau bujang mungkin tak alami kot,kalau ada pun tak ramai.Tapi kepada yang dah beranak pinak tu mungkin akan rasa..Hari pertama ke sekolah..terutama yang pertama kali ke sekolah.. macam-macam ragam akan ada nanti..paling ketara adalah anak-anak yang menangis.Maklumlah pertama kali..
Adegan sadis menangis dihari pertama persekolahan..silap-silap maknya pun boleh menangis sebab dah tak larat nak layan memujuk.Terutama anak-anak yang pertama kali nak bersekolah seperti ke sekolah Tadika.Tabika dan Pra Sekolah.Kekadang yang nak masuk sekolah rendah pun ada gak yang menangis..kalau yang masuk tingkatan 1 tu ada menangis tak..haha..kalau yang tu menangis gak memang nak kena ler tu.
Kepada yang terjebak nanti sabar je lah.Tabahkan hati kalau terpaksa tunggu tepi tingkap tunggu anak-anak…tak lama kot,dah biasa nanti ok lah tu..biasalah anak-anak manja lebih..haha.

*gambar sekadar hiasan dari sumber google

Check Also

kanser usus

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja

Awas Penyakit Ini Menyerang Siapa Sahaja. Tahukah anda bahawa kanser kolorektal atau lebih dikenali kanser …

9 comments

  1. saya x pernah hadapi situasi mcm ni sebab dua2 ank saya bila masuk darjah 1 diorang langsung x nangis..hehe..

  2. hee..~kelakar bila fikir balik zaman awal persekolhn…~:)

  3. Tak pernah nangis masa kecik bila masuk tadika, saya lagi tak mahu balik sebab best je belajar masa tu. hehehe.

  4. akak dulu tak de peluang nak menangis2 gini sebab hari pertama sekolah pergi sendiri je.tak de sapa hantar.sedih kan..sebab masa kecik opah yang jaga..sedih..

    **nanti boleh tak bagi kat akak
    kode html untuk buat shoutbox tutup dan buka tu..akak terbuang hari tu lepas tu tak ingat nak cari kat mana..

  5. harap aku tak menangis masa hantar anak ke sekolah….huhu…

  6. hahhaa…itu memang perkara biasa dah..

    Perbaiki akhlak dan
    peribadi

  7. Waktu first time masuk sekolah mesti menangis ! T_T

  8. kpah tinggal sorg jer lagi yg nak masuk tingkatan 1…

  9. hehehe nak cerita sket neh.
    fa dulu nanges teruk sangat sampai arwah abah kena tunggu kat sekolah sampai abes waktu. -__-

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *