Breaking News
Home » Uncategorized » Mancing Sempena Keputeraan Yang Di Pertuan Besar

Mancing Sempena Keputeraan Yang Di Pertuan Besar

Istana Besar Seri Menanti

Salam..hari ni hari ke 2 sambutan keputeraan yang di pertuan besar n9 yang di adakan di padang bersebelahan istana Seri Menanti.Hari ni acara yang memang menjadi tumpuan adalah Pertandingan memancing yang diadakan di tasik Londa Naga yang terletak bersebelahan istana.Aku sebagai seorang kaki pancing separuh tegar dengan riangnya melangkah ke medan juang di sana..Tiap tiap tahun memang join..tak pernah miss..haha..Pertandingan bermula dari 11 pagi hingga 2 petang..jom layan dan skodeng

Tengah Beratur daftar ( abaikan yg pompuan tu..aku kat dalam tu tak nampak )

Lagi 10 minit nak mula ni..tengah semangat pasang umpan dan baca mentera

Joran puaka @ saka aku sedia nak bertarung..

Sekilas ikan di air dah tahu makan ke tak umpan..hahaha ( tasik  Londa Naga..btol2 sebelah Istana Seri Menanti)

Ni jer yang dapat ( resit timbang ikan.. 2.510 kg je) dengan secara tak langsungnya tak masuk ranking..aku tak menang..haha..

Gambar aksi dan ikan tak ada sebab jurufoto pun sibuk nak mancing..jadi aku letak mana yang ada je..haha..Hadiah di sampaikan sendiri oleh Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku muhriz..daulat tuanku… hadiah dari nombor 1 hingga 30.. 1st RM3000 2nd RM1500 3 RM500..

Tahun ni tak sangkut 1 hadiah pun..dapat ikan kecik je..tahun depan cuba lagi..

Check Also

stadium baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT

Gambar Rekabentuk Dan Konsep Stadium Baru JDT. Satu majlis pelancaran rekabentuk dan konsep stadium bola …

8 comments

  1. caiyok! usaha lagi tahun depan..kaki pancing ikan rupanya!!

  2. huu mancing? ermm mcm borink je tgu ikan??? heee

  3. lepas ni bekilo kilo punya ikan laa..haha

  4. Tak pa la lain kali cuba lagi,mana tau ada rezeki.

  5. Berat 2.5 pun x sangkut ehhh???
    Yg no 1 tu bape berat ikan dia?
    X pe…lom ade rezeki lagi tuuu…ha3!!!

  6. Errr…ape citer kes yg dekat umah ko tu???

  7. Tak menagapa tak menang..janji join…saya lagi la..memancing pun tak reti.

  8. dah lama x mancing..
    tringin kott

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *