Menu Tutup

Mancing Sempena Keputeraan Yang Di Pertuan Besar

Istana Besar Seri Menanti

Salam..hari ni hari ke 2 sambutan keputeraan yang di pertuan besar n9 yang di adakan di padang bersebelahan istana Seri Menanti.Hari ni acara yang memang menjadi tumpuan adalah Pertandingan memancing yang diadakan di tasik Londa Naga yang terletak bersebelahan istana.Aku sebagai seorang kaki pancing separuh tegar dengan riangnya melangkah ke medan juang di sana..Tiap tiap tahun memang join..tak pernah miss..haha..Pertandingan bermula dari 11 pagi hingga 2 petang..jom layan dan skodeng

Tengah Beratur daftar ( abaikan yg pompuan tu..aku kat dalam tu tak nampak )

Lagi 10 minit nak mula ni..tengah semangat pasang umpan dan baca mentera

Joran puaka @ saka aku sedia nak bertarung..

Sekilas ikan di air dah tahu makan ke tak umpan..hahaha ( tasik  Londa Naga..btol2 sebelah Istana Seri Menanti)

Ni jer yang dapat ( resit timbang ikan.. 2.510 kg je) dengan secara tak langsungnya tak masuk ranking..aku tak menang..haha..

Gambar aksi dan ikan tak ada sebab jurufoto pun sibuk nak mancing..jadi aku letak mana yang ada je..haha..Hadiah di sampaikan sendiri oleh Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku muhriz..daulat tuanku… hadiah dari nombor 1 hingga 30.. 1st RM3000 2nd RM1500 3 RM500..

Tahun ni tak sangkut 1 hadiah pun..dapat ikan kecik je..tahun depan cuba lagi..

8 Comments

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *