Home » Santai » Lumayan Bangat Ni.. !! AS$1.7 bilion

Lumayan Bangat Ni.. !! AS$1.7 bilion

“berapa gaji kamu”
“lumayan bangat pak..gaji satu bulan bisa bikin kenduri 7 hari 7 malam..bisa nempah band musik lagi pak..goyang sampai pagi..” 
Pekerja Indonesia di Malaysia mengirim pulang ke tanah air mereka wang berjumlah AS$1.7 bilion di suku ketiga tahun 2011.Baru suku ketiga tahun ni..belum suku ke empat..suku sakat..suku akhir..tiga suku..atau pun suam-suam kuku.Itu hanya yang kerja di Malaysia..belum yang kerja di negara lain lagi.Betul-betul lumayan nih.

Tu dia oranglah punya hal..duit mengalir keluar sebab kita yang tak mahu kerja kat tempat mereka kerja..rugi tak      
kalau macam tu? Tapi mereka kirim untuk keluarga mereka..untuk bantu keluarga mereka..serius sebab aku sendiri dah buat survey ni..hahaha..macam pegawai banci lak aku ni..

Tapi apa yang aku nak tambahkan sini tentang kita.. berapa kita hantar kat mak ayah kita? kalau hantar ikhlaskah kita? Tapi kalau gaji kita setakat paras-paras hidung je..cukuplah tanya khabar je..mereka bukannya mengharap pun duit kita..tapi kalau rasa nak bagi..tak der hal punya…tak gitu…!!


Check Also

Kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah

Teks Sidang Media Penahanan 7 Suspek Kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah

Teks Sidang Media Penahanan 7 Suspek Kebakaran Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah. Pihak PDRM telah …

4 comments

  1. Cikgu Jajaâ„¢

    parents bukan nak sgt duit dr kita..yg dia nak perhatian kita..suara kita..btg hidung kita..oleh itu jenguk2 laa parents kita selalu..koling2 laa selalu.. rajin2 laa membantu hari tua mereka..treat them as we want to be treated isnt?

    yg penting pandang parents pon dpt pahala. kalo bg duit lagi laa berganda 🙂

  2. BETUI TU..DIORANG XNAK DUIT KITA TP DIORANG NAK PERHATIAN KITA..:)

  3. kpah jarang talipon mak sebab kalau dengar suara mak mesti nangis.sbb tu lah kpah tanya kabar mak melalui adik beradik jer…hmmmmm

  4. TKI pahlawan buat keluarga dan negara.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *