Menu Tutup

Lubang Oh Lubang | Apa Yang Berlubang ?

Lubang bermacam lubang…ada lubang hidung hidung,lubang telinga lubang jamban..( ubahsuai dari lagu Jalil Hamid – Ayam.(pernah dengar tak?).Kali ni aku nak cerita sikit pasang lubang.Maksud aku lubang yang kat atas jalan raya tu lah.Jangan nak fikir lain plak.(kuning telur).

Ni haa..tiap-tiap bulan aku tengok ada je yang kerja tampal lubang.Tiap-tiap bulan rosak tempat yang sama.Alahai..apa barang yang kau tempek kat lubang tu.Hitam macam tar juga..tapi kenapa cepat rosak.Kalau macam tu aku leh lambakkan tahi lembu je…haha.Kan sama je warna dia.

Ni ler dimanakan nak kurangkan kos tapi tambah kos.Bulan tampal..seminggu rosak.Repair lagi..rosak lagi.Kos murahkan sekali repair.Tapi kalau dah setahun berpuluh kali..cuba kira berapa kos.Cuba sekali buat tahan lama.Pakai barang yang cap gajah..jangan ler pakai yang cap ayam.Jimat kos dan pengguna pun tak sakit hati nak lompat-lompat lubang..haha..ada ke kereta yang boleh melompat? Ada..wolksagen atau orang dulu-dulu panggil kereta katak..haha.

pstt : eh murah-murah ni ada dapat side income ke..hehe..bukan tuduh..tanya je..keh keh

9 Comments

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *