Breaking News
Home » Motivasi » Lari Kambing Masuk Ke Hutan , Mengaum Harimau Datang Ke Kota

Lari Kambing Masuk Ke Hutan , Mengaum Harimau Datang Ke Kota

Kenapa dengan kambing,eh harimau pun ada..apa kena mengena ni.Kambing makan harimau ehh mana mungkin..harimau makan kambing memang pasti..tapi ini bukan cerita siapa makan siapa..ini pasal siapa lari siapa mara..

Al-kisah..payah betul aku nak mulakan dan nak sampaikan maksud entri ni..haha..contoh mudah,contoh je ni..bila ada huru hara..ada pertelingkahan dimana memerlukan pemimpin atau individu yang perlu menyelesaikannya.Kalau di minta secara sukarela memikul tanggungjawab..siapa mahu secara rela?.Mesti payah nak jumpakan.Tapi kalau ada yang tampil..semestinya dialah yang berani menyahut cabaran..berani menghadapi dugaan demi memegang amanah yang di pertanggungjawabkan..Yang takut hanya mendiamkan diri kalau boleh jadi kura-kura lagi bagus pada masa tu sebab boleh sorokkan badan..haha.

Jadi moralnya..orang yang berani akan tampilkan diri memikul tanggugjawab tapi orang yang takut akan senyap membatu diri..ehh..ada tak kena mengena dengan kambing dengan harimau tadi..?

Sisipan Bawah : Sekali lagi hiperbola masuk gol dalam entri..kah kah..melalut sudah aku ni.

Check Also

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search

Katharsis Album Terbaru Kumpulan Search. Lagenda kini kembali. Itu sudah pasti ungkapan peminat tegar muzik …

8 comments

  1. lebih suka berdiam diri….x perlu kata apa2 hehehehehe

  2. hebat betul penangan entry ni…berkerut dahi baca..hahaha….hanya jauhari mengenal manikam =)

  3. oh! ingtkan sama maksud dgn rusa masuk kampung hahahaha

  4. susah betul nak faham entry hiperbola kali ni bro…haha

  5. ulang 3 kali…faham baru mari…

  6. hanya yang berani mampu bersuara.

    salam kenal

    ๐Ÿ™‚

  7. melalot ada isi!
    jom jadi rimau
    eh..
    ade kene mngena ke
    hahhahahaa

  8. ni kira sama cerita macam arnab ngan kura2 ke bro?

    *cuba2 buat paham.kang org faham lain..kita faham lain ๐Ÿ˜›

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *