Menu Tutup

Langit Tidak Selalunya Cerah

Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah manusia benar-benar terasa.Sekali terlepas susah nak di dakap semula.

Bila keupayaan dan kekuatan penuh di badan,cukup sifat untuk mengerjakan amalan.Tapi Buat buat lupa.Tapi bila tiada upaya akibat musibah atau hilang upaya..baru nak berdetik hati berkata “kalau dulu aku buat,tidaklah aku menanggung begini banyak dosa”.Memang dah terlambat namun yang Maha Esa itu maha Mengasihi,sekurang2nya bila dah sedar curahkanlah kekesalan mu, insyaallah terhapus beban dosa antara kita dan pencipta.

Benarlah kata pepatah..”sesal dulu pendapatan,sesal kemudian tidak berguna lagi”.Jadi ingatlah sewaktu kita dalam kesenangan kerana kita tidak tahu apa yang akan terjadi pada hari esok.

Sekadar ingatan buat diri dan sahabat yang di kasihi.

14 Comments

  1. kiwi

    sudah terhantuk baru tergadah-sesuai untuk perenggan no 2. yang penting menyesali dosa lalu, bertaubat dan tak buat lagi. satu entri-peringatan yang baik untuk kita semua.

  2. skemaituehot

    muhasahabah diri adalah bagus untuk jiwa….

    nice…langit x selalu cerah.ini kerna langit jika waktu malam ia akan gelap…jika waktu siang dia akan cerah…ia berkadar langsung dengan kedudukan geografi kiter ketika itu…..Langit adalah tetap langit…tetapi gerakan oleh bumi pada paksi smbil beredar mengelilingi matahari adalah pembolehubahnyer….

    betulkah aper yg amber bebelkan nih…ish3x…apa apa pun…langit akan selalu cerah jika semua adalah statik dan bukannyer dinamik…

    so…begitulah jua dengan kiter….

    i like ur post one….

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *