Menu Tutup

Lagu Raya , Aku Dan Kenangan

Nampaknya lagu-lagu bertemakan hari raya dah mula menguasia corong-corong radio.Buka radio je mesti lagu raya..terasa dah suasana hari raya tu.Namun ibadah puasa jangan di lupa,perjuangan mesti di teruskan hingga ke akhirnya..

Antara lagu raya yang memang menjadi nostalgia pada aku adalah lagu Suasana Hari Raya – Anuar Zain & Elina.Ni zaman aku budak-budak lagi ni.Ingat lagi masa jalan raya pun nyanyi lagu ni ramai-ramai.Syok la pula jadi budak-budak..huhuhu..masa zaman suka kumpul duit syiling..20 sen pun masa tu dah besar nilai beb..sekarang..haha mesti bebudak kutuk kita kalau bagi 20 sen..adehh..

Dan satu lagi lagu yang menjadi kegemaran aku masa raya ni lagu suatu hari di hari raya – M.Nasir..muzik,melodi dan nada memang ada feel beb.Aku paling suka lagu ni..Banyak kenangan timbul bila dengar lagu ni..argghh sentimental laa pulak..tak per janji jangan mental.

Dan yang terakhir lagu dendang perantau – P.Ramlee..lagu ni memang mengamit naluri aku untuk balik kekampung..yer lah masa ni aku masih bujang.Kerja pula kat tempat orang di Johor Bahru..dengar lagu ni mesti ingat kampung..mak..abah..adik2..kucing..kambing..eh dan macam lagi laa..sekarang dah ada keluarga..tak terasa sangat dah lagu ni..tapi kekadang tu touching juga..haha..!! korang tak der ke lagu raya kegemaran atau lagu yang mengimbau kenangan?

8 Comments

  1. ArulchelseA

    den suko bona lagu raya anuar zain tu.. siap bawak g jeming kek pilah tu..tukar jd metal ..kih kih kih.. studio kek kudung..kih kih kih

  2. Syuxer

    lagu mamat exits..ku pohon restu ayah bonda dan lagi m.nasir–satu hari di hari raya itu memang pilihan bernas lagu raya aku bro hehe..

  3. josrevalution

    lagu anuar tu dah hampir tiap ari aku saundkan dlm mngu ni..hehe….best2..kenangan terungkit tp buat mcm x terungkit je sbbnya nafsu nnti melepas..ahaha…

  4. Cikya

    jenguk Kiz..

    lagu dendang perantau memang nyilu jiwa kalau duk jauh dengan rumah..

    sepasang kurung biru..
    sebab kempunan ada orang janji nak bagi tapi tak bagi-bagi..
    huu..

    tapi sekarang sebab sebulan penuh puasa kat rumah, dengar lagu raya takdakk feel.. ^^”

  5. shida'R

    lagu tak lekang dek zaman..org kata..sampai bila2 pun lagu raya yg lma2 djdkn fav. walaupn skg dah byk lagu raya yg baru2 hehe..

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *